تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۳۴٫۱۸ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی الگوی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند و برای امروز نفوذ قیمت به بالای سطح ۳۳٫۴۳ سیگنال خرید صادر خواهد کرد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که افزایش روز گذشته قیمت نفت به معنای استمرار موج افزایشی c است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) می باشد و در این موج باید منتظر افزایش قیمت نفت تا سطح ۳۴٫۱۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بود.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود بررسی سطوح فیبوناچی از کاهش ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ نشاندهنده افزایش قیمت نفت به سطح ۳۵٫۵۵ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت نفت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از حرکت نزولی ۵۰٫۹۲ به ۲۶٫۰۵ می باشد.

در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۲٫۱۵ و ۳۲٫۰۹ قرار دارند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است. از این رو برای امروز اگر این روند افزایشی ادامه یابد و بار دیگر حرکت صعودی به بالای سطح ۳۳٫۴۳ شروع شود، می توان به انتظار صعود قیمت نفت تا سطح ۳۴٫۱۸ بود و در صورت شکسته شدن آن هدف بعدی سطح ۳۵٫۵۵ دلار/بشکه خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۵٫۱۰ دلار/بشکه را لمس کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت در موج افزایشی c یعنی سومین موج از موج بزرگتر (c) از سطح ۳۱٫۸۲ (پایین ترین سطح ۱۷ فوریه) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا سطح ۳۶٫۵۹ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت با سطح مقاومت ۳۵٫۱۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) مواجه است و این سطح مقداری منجر به اصلاح جزئی قیمت شده است که انتظار داریم این موج اصلاحی در حوالی سطح حمایت ۳۴٫۱۷ پایان یابد و پس از آن می بایست منتظر تقویت قیمت نفت برنت باشیم. حرکت اصلاحی بیشتر محدود به سطح حمایت ۳۳٫۶۰ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) خواهد بود.

در چارت پایین الگوی سر و شانه وارونه اشاره به هدف افزایشی ۴۱ دارد که این سطح با افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۳۶٫۵۹ بیشتر تایید خواهد شد. از این رو به دلیل بسته شدن قیمت در بالای سطح ۳۴٫۱۷ خریداران کماکان متمایل به خرید نفت برنت هستند.

از این رو، هرگونه حرکت نزولی و اصلاحی، به معنای فرصتی برای ورود به پوزیشن خرید نفت برنت با هدفهای ۳۵٫۶۷ و ۳۶٫۵۹ و پس از آن سطوح ۳۸٫۰۸ و ۳۹٫۰۱ دلار/بشکه تلقی می شود که در نمودار پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت