تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۴۶۳۱ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۷۰۰ صعود کند و به احتمال زیاد در نزدیکی سطح ۴۶۳۱ سیگنال خرید صادر کند.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است و در این موج قادر است تا حدود سطح ۴۸۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

از لحاظ تکنیکال در چارت پایین خط روند رسم شده از سطح ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه ۲۰۱۶) سطح مقاومت مهم و کلیدی مس را در اطراف سطح ۴۷۰۰ نشان می دهد که موقتا باعث توقف موج افزایشی C شده است که در نمودار پایین مشخص است.

برای امروز چنانچه قیمت مس موفق به شکست سطح مقاومت ۴۶۷۸ شود به معنای استمرار موج افزایشی C به سوی سطوح ۴۷۰۰ و ۴۷۳۷ خواهد بود و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۶۳۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) سیگنال کاهش قیمت مس به سطح ۴۵۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر می کند.

از این رو برای امروز هنوز هم فرصتهایی برای شروع حرکت افزایشی مس در نمودار ساعتی دیده می شود و اگر قیمت مس به همین صورت در بالای سطح حمایت ۴۶۳۱ تثبیت شود ممکن است دیر یا زود سطح مقاومت ۴۷۰۰ دلار/تن با قدرت شکسته شود و سیگنال خرید صادر نماید که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۶۳ دلار/تن را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود منجر به ریزش قیمت به سوی سطح ۱۵۴۹ می شود.

برای امروز معامله گران این فلز می بایست توجه داشته باشند که این حرکت صعودی در سطح ۱۵۸۰ با مانع بسیار محکمی مواجه است و احتمالاً فرصتهایی برای فروش در این سطح بوجود آید با این حال، در وضعیت فعلی و پیش از تشکیل حرکت افزایشی، احتمال برگشت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطوح ۱۵۶۳ و ۱۵۴۹ وجود دارد.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۵۱ (پایین ترین سطح ۷ ژانویه) قرار دارند.

در چارت پایین کاملا به وضوح مشخص است که این موج افزایشی فعلا در اطراف سطح مقاومت ۱۵۸۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) متوقف شده است و این احتمال قویا وجود دارد که این موج تکمیل شده باشد و قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۶۳ برگردد.

لازم به ذکر است تنها به شرط شکست سطح مقاومت ۱۵۸۰ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۶۰۰ دلار/تن (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم