تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز نیز همانند روز گذشته انتظار اعلام شاخص اقتصادی مهمی را نداریم و در ایالات متحده آمریکا تنها آمار ضریب اطمیتان مصرف کنندگان و آمار فروش خانه های موجود آمریکا خبرهای نسبتا با اهمیت بازار هستند که البته به نظر نمی رسد در شرایطی فعلی تاثیر خاصی داشته باشند. با این حال در زوج ارز یورو – دلار آمریکا بنا به گفته معروف روند دوست شماست کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی یورو هستیم و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن به پایین سطح ۱٫۱۰۰۰ کاهش یابد.

از نظر بررسی سفارشات معامله گران و اعلام ضعیف آمار موقعیت تجاری آلمان (IFO) امروز به ترتیب در محدوده نرخهای ۱٫۱۰۷۰ و ۱٫۱۰۹۰ و پس از آن سطح ۱٫۱۱۰۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش یورو در مقابل دلار آمریکا ایجاد خواهد شد و سطوح مقاومت بعدی یورو در نرخهای ۱٫۱۱۲۵ ، ۱٫۱۱۳۰ و ۱٫۱۱۵۰ قرار دارند که سفارشات فروش در نزدیکی این سطوح با حد تارگت در سطح ۱٫۱۰۰۰ و پایین تر از آن قرار دارند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز به باور ما همچنان به خاطر نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا حرکت نزولی قیمت پوند به نفع فروشندگان است و برای امروز انتظار می رود با اصلاح اندک قیمت پوند، فرصتهایی برای فروش مجدد ایجاد شود و قیمت به نرخهای پایین ۱٫۴۰۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۴۰۲۵ ، ۱٫۴۰۲۰ و سطح ۱٫۴۰۰۰ بازگردد.

با توجه به قرار گرفتن سفارشات فروش در چندین مرحله ۱٫۴۱۵۰ ، ۱٫۴۱۸۰ و ۱٫۴۲۰۰ هم اکنون قیمت پوند از نظر تکنیکال و فاندامنتال کاملا در شیب نزولی قرار دارد و این حرکت ادامه دار خواهد بود. از این رو همچنان روند حرکت پوند را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت کاهشی در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

برای امروز سطح حمایت ۱٫۴۰۵۰ سرنوشت پوند را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی پوند با شدت بیشتری به ترتیب تا سطوح ۱٫۴۰۲۵  ، ۱٫۴۰۲۰ و ۱٫۴۰۰۰ ادامه خواهد یافت و سپس انتظار داریم حرکت نزولی به سوی سطح ۱٫۳۵ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۹) شکل گیرد.

در سایر تحولات امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا با توجه به قرار گرفتن قیمت بالای سطح ۳۱٫۹۲ دلار در هر بشکه و شکسته شدن خط روند نزولی در چارت پایین هنوز هم تصور می شود که حرکت افزایشی ادامه یابد و احتمال شروع حرکت افزایشی به سوی سطح ۳۵٫۵۵ بسیار زیاد خواهد بود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت خام سبک آمریکا توانسته است خود را به بالای سطح ۳۱٫۹۲ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) برساند و همین مساله برای روزهای آینده سیگنال افزایش به سوی سطح ۳۵٫۵۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) صادر کرده است و نشان دهنده افزایش انرژی خریداران است و برای امروز انتظار می رود اگر به همین صورت در بالای سطح حمایت ۳۲٫۰۹ دلار در هر بشکه تثبیت شود در نتیجه به تقویت قیمت نفت کمک کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام