تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به شکست سطح مقاومت ۱۲۱۸ و تثبیت قیمت بالای این سطح قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۱۲۳۳ عبور کند و به ترتیب تا سطوح ۱۲۳۵ و ۱۲۴۰ و پس از آن سطح ۱۲۵۲ افزایش یابد. از این رو در حال حاضر، خریداران همچنان با قدرت به حرکت ادامه می دهند و تمایل به ورود مجدد پوزیشن خرید در نرخهای بالای ۱۲۲۸ با هدف ۱۲۵۲ هستند که روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) قرار داشت که در طی ۲۴ ساعته گذشته با قدرت شکسته شده است و این احتمال قویا وجود دارد که دوباره قیمت را تا سطح ۱۲۵۲ بالا بکشاند. به همین خاطر همچنان باید در انتظار ادامه حرکت صعودی باشیم و از این رو، معامله گران در نرخهای بالای ۱۲۲۸ وارد پوزیشن خرید اونس طلا خواهند شد.

در حرکت اصلاحی تنها در صورت شکسته شدن قیمت در زیر سطح ۱۲۱۵ می بایست در فرضیه معاملاتی افزایشی قیمت اونس طلا تجدید نظر کرد. این بدان معنی است که بدلیل کاهش بازارهای سهام آسیا و اروپا برای دومین روز متوالی، احتمال افزایش قیمت اونس طلا وجود داشته و این مساله می تواند بر روی تمایلات خریداران اونس طلا تاثیر بگذارد. از این رو احتمال ادامه حرکت افزایشی بیشتر از کاهشی است.

آشفتگی بازارهای مالی جهان و نرخهای بهره منفی در سرتاسر جهان از جمله دلایل اصلی تقاضا برای خرید اونس طلا می باشد و به احتمال زیاد قیمت اونس طلا بزودی بتواند دوباره سطح ۱۲۴۰ و پس از آن سطح ۱۲۵۲ را لمس کند. در تقویم اقتصادی امروز از ایالات متحده آمریکا در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران تنها اعلام فروش خانه های نوساز آمریکا اعلام می شود.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم به سنت بازار اخلال در بازارهای مالی خصوصاً گردش سرمایه در بازار سهام و اوراق بهادار، موجب هجوم سرمایه گذاران به بازار کالاها (مخصوصاً دلار آمریکا و اونس طلا) خواهد شد. تقاضای طلا در معاملات امروز به بالای سطح ۱۲۲۸ لزوماً پاسخ به تقاضای واقعی مصرف کننده نداشته و چنانچه مشخص است، سرمایه گذاران برای تضمین سرمایه خود و خروج از بازار پرریسک سهام، به این بازار روی آورده اند.

بدین جهت، می توان پیش بینی کرد، تا زمانی که وضعیت ثبات، با قرائن و شواهد مطمئن در بازارهای مالی جهانی بوجود نیاید، برای امروز روند افزایش قیمت اونس طلا به بالای سطح ۱۲۳۳ با هدف ۱۲۵۲ ادامه داشته باشد و سرمایه گذاران جایی بهتر از این بازار برای حفظ سرمایه و افزایش آن نداشته باشند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا