تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن سیگنال فروش تا سطح ۳۰٫۷۹ دلار/بشکه صادر کرده باشد و پس از لمس این سطح دوباره به سوی سطح مقاومت ۳۲٫۹ برگشت داشته باشد که این حرکت کاهشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

سخنان اخیر وزیر نفت عربستان مبنی بر عدم کاهش سطح تولیدات اوپک در جلسه اواسط ماه مارس از جمله دلایل اصلی کاهش قیمت نفت از سطح مقاومت ۳۳٫۴۳ در طی ۲۴ ساعته گذشته است که در چارت پایین مشاهده می کنید.

از منظر تحلیل تکنیکال با وجود کاهش اخیر قیمت نفت از سطح ۳۳٫۴۳ هنوز حرکت افزایشی قیمت نفت که از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) در جریان است تکمیل نشده است و سه موج این روند را تشکیل داده است و موج سوم یعنی موج c که از سطح ۲۹٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۹ فوریه) آغاز گردیده در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است.

از نظر بررسی شمارش امواج الیوت موج پنجم یعنی موج ۵ به احتمال زیاد از حوالی سطح ۳۰٫۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج c) شروع خواهد شد و به باور ما قیمت نفت در این موج به سوی سطح ۳۴٫۱۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خواهد رسید که تحقق این هدف برای امروز کمی دور از تصوّر به نظر می رسد.

از نظر تحلیل تکنیکال اولین سطح مقاومت قیمت نفت بر روی ۳۲٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث افزایش قیمت نفت به سوی سطح ۳۲٫۸۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. از این رو برای امروز می توان انتظار داشت خریداران نفت در سطوح پایین و در نزدیکی سطوح حمایت فوق وارد بازار شوند هرچند که هم اکنون حرکت اصلی از آن فروشندگان نفت با هدف ۳۰٫۷۹ دلار/بشکه است که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۳۲٫۷۸ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود نزدیکی سطح حمایت بعدی ۳۲٫۰۶ کاهش یابد و پس از آن دوباره با افزایش روبرو شود که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

در نمودار پایین به باور ما حرکت کاهشی اخیر از سطح ۳۵٫۱۱ (بالاترین سطح روز گذشته) به معنای استمرار موج نزولی قیمت نفت برنت از سطح ۳۵٫۷۳ (بالاترین سطح ۱۸ فوریه) می باشد که این موج را قرار گرفتن در موج نزولی c نشان داده است که می تواند در این موج قیمت نفت برنت را تا حدود سطح ۳۲٫۰۶ پایین بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی اولین سطح حمایت قیمت نفت برنت را در حدود سطح ۳۲٫۷۸ نشان می دهد که موقتا مانع از کاهش قیمت نفت برنت به سوی سطح ۳۲٫۰۶ شده است و انتظار داریم پس از کاهش قیمت به نزدیکی این سطح دوباره خریداران با هدف ۳۲٫۷۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) و پس از آن سطوح ۳۳٫۲۳ و ۳۳٫۹۴ و سطح ۳۵٫۱۱ وارد بازار شوند.

براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود اگر قیمت نفت برنت نتواند به زیر سطح حمایت ۳۲٫۰۶ ریزش کند انتظار داریم پتانسیل لازم را برای صعود دوباره کسب کند و آن وقت است که طبق شمارش امواج الیوت می تواند در موج افزایشی (c) از موج بزرگ C به سرعت به نرخهای بالای ۳۳٫۹۴ و پس از آن سطح ۳۵٫۱۱ افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت