تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۴۶۳۱ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۴۵۸۳ نزول کند. نمودار تغییرات قیمت مس در زیر نشان می­دهد صعود مس پس از برخورد به خط روند دچار مشکل شده است و احتمال افت قیمت مس دیده می شود.

همانگونه که در چارت پایین مشخص است این سطوح فیبوناچی به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده است. در کوتاه­ مدت نشانه ادامه حرکت کاهشی قرار گرفتن قیمت در زیر سطح ۴۷۰۰ و پس از آن گذر کردن از سطح ۴۶۳۱ می باشد و ممکن است احتمالا حرکت کوتاه­ مدت کاهشی را به دنبال داشته باشد.

در چارت پایین اولین حرکت از این موج در حوالی سطح مقاومت ۴۷۰۰ تکمیل شده است که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط روند نزولی رسم شده از سطح ۴۷۵۰ (بالاترین سطح ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵) به ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه ۲۰۱۶) می باشد و احتمال استمرار موج افزایشی C در نمودار قیمت مس کمی بعید به نظر می رسد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶۷۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) سیگنال افزایش قیمت مس در موج C به سوی سطح ۴۷۳۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) می شود. بنابراین از نقطه نظر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال روند اصلاحی قیمت مس در حوالی سطح ۴۷۰۰ به پایان رسیده است و قیمت مس در حال کاهش به سوی سطح ۴۵۸۳ از طریق عبور از سطح حمایت ۴۶۳۱ دلار/تن می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۴۶ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح حمایت بعدی ۱۵۲۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده اند.

در چارت پایین قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص است که این حرکت افزایشی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) تکمیل شده است و بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که سومین موج از موج C با موج اول یعنی موج A یکسان بوده است.

بررسی سطوح فیبوناچی بیانگر آن که در قیمت آلومینیم آلیاژی سطوح ۱۵۰۷ و ۱۴۹۰ به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند و هدف واقع بینانه ما ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۲۵ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی می باشد و به محض شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۴۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تحقق خواهد یافت.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۵۶۰ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می باشد. روند قیمت آلومینیم آلیاژی فعلا کاهشی است و برای ورود جدید به پوزیشن فروش بهتر است از پایین سطح ۱۵۴۶ اقدام کرد و طبق سیگنالهای اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال فعلا باید شاهد کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی باشیم و طبق بررسی نمودار پایین اهداف قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب بر روی سطوح ۱۵۲۴ و ۱۵۰۷ دلار/تن قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم