تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و همانطور که بدان اشاره کردیم بنا به گفته معروف روند دوست شماست و کماکان به انتظار ادامه حرکت کاهشی یورو هستیم و برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن تا نزدیکی سطح ۱٫۰۹۵۰ کاهش یابد و برای امروز این سطح فعلا حمایت مناسبی است تا بعد از تشکیل حرکت اصلاحی دوباره به سوی این سطح کاهش یابد.

برای یورو از نظر بررسی سفارشات معامله گران برای امروز به ترتیب در محدوده نرخهای ۱٫۱۰۵۰ و پس از آن سطح ۱٫۱۰۷۵ و ۱٫۱۰۸۰ فرصتهای جدیدی برای ورود به پوزیشن فروش یورو در مقابل دلار آمریکا ایجاد خواهد شد و سطوح مقاومت بعدی یورو در نرخ ۱٫۱۱۰۰ با حد تارگت در نزدیکی سطح ۱٫۰۹۵۰ قرار دارند.

در زوج ارز پوند – دلار آمریکا نیز همانطور که روز گذشته بدان اشاره کردیم به باور ما همچنان به خاطر نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا حرکت نزولی پوند به نفع فروشندگان است و برای امروز انتظار می رود با اصلاح اندک قیمت پوند به نزدیکی سطوح ۱٫۴۰۲۵ و ۱٫۴۰۳۰ فرصتهایی برای فروش مجدد ایجاد شود و قیمت به نرخهای پایین ۱٫۳۹۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۳۹۳۰ و ۱٫۳۹۲۵ و سطوح ۱٫۳۹۰۰ و ۱٫۳۸۸۰ بازگردد.

با توجه به قرار گرفتن سفارشات فروش در چندین مرحله ۱٫۴۰۲۵ ، ۱٫۴۰۳۰ و ۱٫۴۰۵۰ و پس از آن سطوح ۱٫۴۰۶۵ و ۱٫۴۰۷۰ هم اکنون قیمت پوند از نظر تکنیکال و فاندامنتال کاملا در شیب نزولی قرار دارد و این حرکت ادامه دار خواهد بود. از این رو همچنان روند حرکت پوند را نزولی می دانیم و انتظار می رود این حرکت کاهشی در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد.

برای امروز سطح ۱٫۳۹۵۰ سرنوشت پوند را تعیین خواهد کرد و در صورت شکسته شدن این سطح حرکت نزولی پوند با شدت بیشتری به ترتیب تا سطوح ۱٫۳۹۳۰ ، ۱٫۳۹۲۵ و ۱٫۳۹۰۰ و پس از آن سطح ۱٫۳۸۸۰ ادامه خواهد یافت و سپس انتظار داریم حرکت نزولی به سوی سطح ۱٫۳۵ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۹) شکل گیرد. لازم به ذکر است که از سال ۱۹۸۵ تا کنون پوند در پایین سطح ۱٫۳۵۰۰ قرار نگرفته است.

در سایر تحولات همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت جهانی اونس طلا در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۲۵۲ است و شکسته شدن این سطح راه را برای رسیدن قیمت به سطح ۱۲۶۰ (بالاترین سطح یک ساله اخیر) هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا سطح ۳۸٫۲ درصدی حرکت نزولی بلند مدت از سطح ۱۹۲۰ به ۱۰۴۵ یعنی سطح ۱۳۸۰ وجود دارد.

از منظر فاندامنتالی، روند حرکت قیمت فلزات گرانبها بدلیل تغییر سطح عمومی انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و آشفتگی بازارهای مالی و کاهش سهام بین الملل همچنان صعودی است اما از دید تکنیکال برای امروز پس از برخورد قیمت اونس طلا به سطح مقاومت ۱۲۵۲ احتمال شروع یک حرکت اصلاحی و نزولی وجود دارد.

اگر صرفا برای امروز پوزیشن خرید اونس طلا داشته اید، برای امروز در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۵۲ زمان مناسبی برای برداشت سود و خروج از معامله است تا مجدد در نرخهای بالای سطح مقاومت ۱۲۵۲ و به شرط تثبیت کندل دو ساعته بالای آن وارد پوزیشن شد. همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم سطح ۱۲۵۲ بسیار مستحکم و مقاوم است که در نمودار پایین می تواند نشانه ای از شروع روند اصلاحی باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا