تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

سرانجام پس از سپری شدن هفته های سیاه برای اونس طلا و سقوط بسیار قابل توجه همانطور که پیش بینی کرده بودیم از دیروز حرکت اصلاحی آغاز گردید و هم اکنون وارد روز سوم شده ایم که شاهد ادامه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت هستیم . تظاهرات گسترده خیابانی در مصر نیز در میان سرمایه گذاران بین المللی مقداری تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است.

امروز ارتش مصر با صدور بیانیه ای ضمن هشدار درباره ادامه تشدید بحران به همه طرفها ۴۸ ساعت مهلت داده که برای تحقق خواسته های مردم اقدامی فوری انجام دهند ، در غیر این صورت وارد عمل خواهد شد که این خبر نیز موجب تقویت اونس طلا شده است.

در واقع پس از سقوط شدید هفته گذشته اونس طلا که پس از سخنان تند برنانکی ریس بانک مرکزی آمریکا در خصوص توقف محرکهای مالی صورت گرفت، انتظار برای انجام یک حرکت اصلاحی همچنان وجود داشت ، تقاضای خرید فیزیکی چینی ها و ورود به منطقه اشباع فروش (Over sold ) تنها دلیل عدم این حرکت اصلاحی بازار است و در این دو روز نیز فعلا شاهد حرکت اصلاحی هستیم.

در قیمت جهانی اونس طلا همانطور که دیروز گفتیم هم اکنون شاهد بازگشت قیمت به سوی خط ۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی از نرخهای ۱۴۲۳ به ۱۱۸۰ هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد خریدارن برای عبور از این سطح و حرکت به سوی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

در صورتیکه خریداران به ادامه تقویت بیشتر آن اقدام کنند و قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۲۷۳ تثبیت شود (یک کندل ۲ ساعته در بالای آن بسته شود) چرخ حرکت به میل اونس طلا تا نرخ ۱۳۰۲ حرکت خواهد کرد.

بنابراین فعلا انتظار می رود حرکت اصلاحی اونس طلا در کوتاه مدت امتداد داشته باشد مگر آن که موفق به عبور از سطح ۱۲۷۳ نشود که آن وقت احتمال برگشت قیمت از اطراف این سطح وجود دارد.

در حال حاضر اونس طلا فاصله چندانی تا عدد ۱۲۷۳ ندارد و احتمال فتح این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود اونس طلا رشد قابل ملاحظه ای دیگری خواهد داشت و خود را یک گام به ۱۳۰۰ نزدیک می کند در غیر این صورت می توان اطراف سطح ۱۲۷۳ را انتهای موج اصلاحی نسبت داد. منتظر می مانیم تا ببینیم قیمت اونس طلا موفق به عبور از سطح مقاومت ۱۲۷۳ می شود؟

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا