تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سیگنال خرید تا سطح ۳۲٫۸۹ دلار/بشکه صادر کرده باشد که این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی بیشتر تایید کرده اند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی ۵ یعنی پنجمین موج از موج c که از سطح ۲۸٫۷۰ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) آغاز شده است قرار دارد و در این موج از پتانسیل و مومنتوم خوبی برای رسیدن به سطح ۳۴٫۱۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و همانطور که دیروز نیز اشاره کردیم توانست از نزدیکی سطح حمایت ۳۰٫۷۹ دوباره افزایش یابد.

در چارت پایین نزدیکی سطح مقاومت نفت بر روی سطح ۳۲٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) دیده می شود که می توان نتیجه گرفت این سطح کم و بیش شکسته شده است و هدف بعدی را باید سطح ۳۲٫۸۹ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت و برای امروز سیگنال خرید صادر شده است.

در حرکت اصلاحی نفت خام سبک آمریکا سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۱٫۴۴ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) قرار دارد و تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن باعث برگشت دوباره قیمت نفت به سطح ۳۰٫۷۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

بدین ترتیب برای امروز اگر قیمت در بالای سطح ۳۲٫۰۹ تثبیت شود، اولین نشانه از تایید حرکت صعودی با هدف ۳۲٫۸۹ است و انتظار می رود اگر قیمت نفت بتواند در حداقل یکی دو ساعت بالای ۳۲٫۰۹ تثبیت شود، خریداران وارد بازار شوند.

در مجموع با توجه به تغییر و تحولات ۲۴ ساعته گذشته حرکت قیمت نفت در کوتاه مدت در روندی صعودی قرار دارد و اگر امروز قیمت نفت قادر به عبور از سطح حمایت ۳۱٫۴۴ نباشد، تثبیت قیمت نفت بالای سطح ۳۲٫۰۹ می تواند فرصتهایی را برای ورود مجدد خریداران با هدف ۳۲٫۸۹ دلار/بشکه فراهم آورد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۳۳٫۷۰ دلار/بشکه اصلاح کند و دوباره به سوی سطح مقاومت ۳۴٫۵۲ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح حمایت و مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) شکل گرفته است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج تا سطح ۳۵٫۸۵ افزایش خواهد یافت که این هدف پس از رسیدن قیمت نفت برنت به بالای سطح مقاومت ۳۴٫۵۲ تحقق خواهد یافت. از این رو برای امروز سطح مقاومتی در نرخ ۳۴٫۵۲ ایجاد می شود که در صورت شکست آن می تواند فرصتی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید باشد.

باید توجه داشت که این حرکت صعودی نفت برنت فعلا با مانع موقت ۳۴٫۵۲ مواجه است و احتمالاً در صورت شکست این سطح فرصتهایی برای خرید در بالای این سطح با حد تارگت ۳۵٫۸۵ بوجود آید با این حال، در وضعیت فعلی و پیش از تشکیل حرکت افزایشی، احتمال استمرار حرکت صعودی قیمت نفت برنت به بالای سطح مقاومت ۳۴٫۵۲ وجود دارد.

در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۳۳٫۷۰ منجر به کاهش قیمت نفت برنت به سوی محدوده ۳۳٫۱۹ و ۳۲٫۷۶ دلار/بشکه خواهد شد که هر یک از این سطوح در چارت پایین به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۷ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت