تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۶۷۸ دلار/تن را بشکند و تا حدود سطح ۴۷۳۷ افزایش یابد که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C نشان داده است و برای امروز سیگنال خرید مس صادر شده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) می باشد و در این موج قیمت مس قادر است تا حدود سطح ۴۸۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد که در نمودار تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود.

از لحاظ تکنیکال قیمت مس یکبار در روز ۲۲ فوریه نتوانست از سطح مقاومت ۴۶۷۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) عبور کند اما پیش بینی می کنیم در تلاش امروز خود موفق به شکست این سطح مقاومت شود و تا حدود سطح ۴۷۳۷ سیگنال خرید صادر کند.

برای امروز تنها به شرط کاهش قیمت مس به سطح ۴۶۴۶ نشاندهنده عدم توانایی قیمت در عبور از سطح مقاومت ۴۶۷۸ می باشد که می تواند مقداری باعث برگشت و حرکت اصلاحی قیمت مس به سوی سطح حمایت ۴۶۳۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) گردد.

در طی ۲۴ ساعته گذشته با توجه به افزایشی شارپی قیمت مس از سطح حمایت ۴۵۸۳ همچنان بر این باوریم که احتمال استمرار حرکت صعودی وجود دارد و این دلایل نیز می تواند به این احتمال افزایش مس به سوی سطح ۴۶۷۸ و پس از آن ۴۷۳۷ قوت بخشد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

بنابرای برای امروز برای ادامه حرکت صعودی قیمت مس می بایست قیمت حتما در بالای سطح مقاومت ۴۶۷۸ و ۴۷۰۰ که این سطح مماس با خط روند رسم شده است تثبیت شود و در این صورت، می توان انتظار صعود قیمت مس تا سطح ۴۷۳۷ و پس از آن حتی سطح ۴۸۳۲ دلار/تن را داشت که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۵۸۵ دلار/تن مواجه شود و به احتمال زیاد برای مدتی در پایین این سطح در نوسان خواهد بود یا مقداری به سوی سطح ۱۵۳۸ (پایین ترین سطح ۲۴ فوریه) اصلاح خواهد کرد تا بعد از آن جهت قیمت مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج کاهشی ۲۰۷۸ (بالاترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. نماگرهای تحلیل تکنیکال آلومینیم، فاصله مقاومت را در سطح ۱۵۸۵ نشان میدهد و این یعنی احتمال بازگشت حرکت اصلاحی از این فاصله به سمت پایین یعنی سطح ۱۵۳۸ وجود دارد.

اگر از بالا این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود باعث افزایش به سوی سطح مقاومت ۱۶۴۱ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ قرار دارد.

در صورت نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۵۹۰ شکست سطح مقاومت ۱۵۸۵ تایید خواهد شد. بنابراین تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح ۱۵۹۰ شکسته نشود، نمی توان از شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۵ دلار/تن مطمئن بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم