تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به شکست سطح مقاومت ۹۷٫۴۹۶ به سطح ۹۸٫۶۴۸ افزایش یابد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید و این نشاندهنده تقاضای دلار آمریکا است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۹۲٫۶۲۱ (پایین ترین سطح ۲۴ وت ۲۰۱۵) به ۱۰۰٫۵۱ (بالاترین سطح ۲ دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارند که قیمت تا کنون توانسته از سطح مقاومت ۹۷٫۴۹۶ با قدرت عبور کند و  سیگنال خرید صادر کند و شکسته شدن سطح مقاومت ۹۷٫۴۹۶  فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید شاخص دلار آمریکا می تواند باشد.

با توجه به تحلیل افزایش قیمت شاخص دلار آمریکا همچنان فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش یورو و پوند در مقابل دلار آمریکا بوجود آمده است. همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا عاملی است که دلیل اصلی افزایش قیمت دلار آمریکا و ریزش یورو و پوند می باشد و به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند باشد.

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا فروشندگان همچنان کنترل اصلی قیمت را در دست دارند و قیمت خود را کاملا در پایین سطح ۱٫۱۰۴۷ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) تثبیت کرده است و بالاتر از آن سطح مقاومت بعدی یورو به ترتیب بر روی سطوح ۱٫۱۰۷۵ ، ۱٫۱۰۸۰ و ۱٫۱۱۰۰ قرار دارند که سطح ۱٫۱۱۰۰ در نزدیکی خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۱۰ روزه گذشته قرار گرفته اند. در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱٫۰۹۵۴ (خطوط میانگین متحرک ۱۰۰ و ۵۵ روزه گذشته) با قدرت شکسته شود دوباره معامله گران اقدام به گرفتن پوزیشن فروش یورو خواهند کرد.

ارزش پوند نیز در مقابل دلار آمریکا به کمترین سطوح خود در ۷ ساله گذشته کاهش یافته است و الگوی نزولی در نمودارهای پوند از ادامه فروش پوند در مقابل دلار آمریکا از نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۴۰۰۰ خبر می دهند و قیمت آن همچنان پایین سطح مقاومت ۱٫۴۰۰۰ قرار دارد و از این رو شیب قدرتمند نزولی همچنان پابرجاست و برای امروز سطوح مقاومت ۱٫۴۰۰۰ و ۱٫۴۰۰۸ (پایین ترین سطح ۲۳ فوریه) و ۱٫۴۰۵۷ (پایین ترین سطح ۲۲ فوریه) فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن فروش پوند می تواند باشد.

از نظر تحلیل بازار اوراق قرضه کاهش بازدهی کشورهای صنعتی مخصوصا انگلیس بیانگر تغییراتی جدی در تمایلات سرمایه گذاران در بازار ارز است و تردید نسبت به آینده رشد اقتصاد جهانی و نگرانی های روز افزون از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا از جمله عواملی هستند که موجب شده اند سرمایه گذاران به فروش پوند در مقابل ارزهای اصلی روی بیاورند و همانطور که قبلا نیز بدان اشاره کردیم اکنون نیز احتمال سقوط بیشتر پوند تا نرخهای پایین ۱٫۳۸۸۰ وجود دارد. در تقویم اقتصادی امروز آمارهای تعداد مدعیان بیکاری هفته و شاخص سفارشات کالاهای بادوام آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه شاخص جهانی دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا