تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و پیش بینی می کنیم قیمت آن کماکان بین سطوح ۱۲۱۸ و ۱۲۵۲ در نوسان باشد و از آنجایی که سطوح فعلی چندان جذابیتی برای ورود به پوزیشن جدید ندارد می بایست در انتظار تعیین جهت حرکت بمانیم تا یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و جهت قیمت اونس طلا برای امروز مشخص گردد.

همانطور که روز گذشته گفتیم شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۵۲ برای خریداران اونس طلا بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر موفق به شکست این سطح مقاومت مهم شود سیگنال خرید قوی به ترتیب تا سطح ۱۲۶۰ و در روزهای آینده تا سطح ۱۳۱۰ صادر خواهد کرد که این سطح ۱۳۱۰ بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

در نمودار اونس طلا برای اولین بار در دو ساله گذشته خط میانگین متحرک ۵۰ روزه گذشته به بالای خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته رسیده است که نشانه ای عبور طلایی (golden cross) و تقویت شدن چشم انداز تکنیکالی قیمت اونس طلا است.از نظر فاندامنتالی نیز اونس طلا در نوعی نگرانی و برزخ بسر می برد و امروز اخبار  مهمی را در تقویم اقتصادی آمریکا انتظار داریم و احتمال اینکه پس از اعلام این اخبار بازار از حالت ثبات و خنثی (Consolidation) خارج شود بسیار است.

این در حالی است که طبق بررسی اندیکاتور روزانه مک دی (MACD) اگر قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۲۱۸ برسد باعث حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۲۰۷ و حتی بیشتر خواهد شد. اندیکاتور مک دی همگرایی (Convergence) و واگرایی (Divergence) میانگین متحرک ها را نشان میدهد و خط مک دی به زیر خط سیگنال رسیده است و تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۱۸ موجب بسته شدن برخی از پوزیشن های معاملاتی خرید می شود. از این رو، ترجیح می دهیم در انتظار شکست یکی از سطوح فوق بمانیم.

لازم به ذکر است ادامه خرید صندوق جهانی اسپایدر نیز همچنان بر وضعیت اونس طلا تاثیر گذار است و صندوق اسپایدر از ابتدای سال جاری تا کنون بیشترین خرید طلا از سال ۲۰۱۰ به این سو را داشته است. از منظر تحلیل تکنیکال در حال حاضر انتظار می رود حرکت قیمت اونس طلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۲۱۸ و ۱۲۵۲ ادامه یابد تا زمانیکه یکی از سطوح مقاومت یا حمایت بطور کامل شکسته شود و حرکت در مسیری مشخص ادامه یابد.

در تقویم اقتصادی امروز، میزان مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته و آمار بازبینی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان آمریکا اخبار قابل توجهی است که می تواند در صورت اعلام ضعیف نشانه ی دیگری از عدم افزایش نرخ بهره بانک فدرال آمریکا در سال جاری قلمداد شود.

بنابراین قیمت جهانی اونس طلا عمدتاً تحت تاثیر آشفتگی بازارهای مالی، موضع گیریهای مقامات بانک فدرال رزرو آمریکا، نوسانات بازارهای سهام، نفت و ارزش دلار آمریکا و تعبیر و تفسیر بازار در مورد چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا است و همانطور که اشاره کردیم در حال حاضر برای امروز قیمت اونس طلا در روندی خنثی مابین سطوح ۱۲۱۸ و ۱۲۵۲ ادامه دارد تا یکی از سطوح فوق شکسته شود و سیگنال امروز صادر گردد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا