تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۲٫۸۹ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح ۳۴٫۱۸ افزایش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی نشان داده است و تغییر و تحولات امروز قیمت نفت خریداران را در کوتاه مدت مصمم کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت در موج افزایشی ۵ قرار گرفته است که پنجمین موج از موج c می باشد که این موج از سطح ۲۸٫۷۰ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) تشکیل شده است. به باور ما موج افزایشی c قادر است قیمت نفت را تا سطح ۳۴٫۱۸ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال هر چند روز ۲۳ فوریه قیمت نفت آمریکا در شکست و عبور از سطح مقاومت ۳۳٫۴۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) ناموفق بود اما انتظار داریم در حرکت افزایشی امروز خود موفق به شکست آن شود و سیگنال خرید تا سطح ۳۴٫۱۸ و پس از آن سطح ۳۵٫۰۰ صادر نماید.

از این رو براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا همچنان در روندی افزایشی به حرکت خود ادامه می دهد و این امکان وجود دارد که با شکسته شدن سطح ۳۳٫۴۳ که امروز صورت خواهد گرفت، این صعود قیمت نفت قدرتمندانه پیش رود.

در حرکت نزولی هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۳۲٫۰۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) خواهد بود. در نمودار زیر ادامه حرکت افزایشی و صدور سیگنال خرید به سطح ۳۴٫۱۸ و پس از آن سطح ۳۵٫۰۰ دلار/بشکه را پیش بینی می کنیم که در نتیجه فرصتهایی برای ورود مجدد خریداران فراهم خواهد کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۵٫۸۵ دلار/بشکه را مجدد تاچ کند و اگر این سطح شکسته شود سیگنال خرید قوی تا سطح ۳۶٫۶۷ و پس از آن سطح ۳۸٫۰۰ صادر خواهد کرد.

براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی (c) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۹٫۹۲ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) تشکیل شده است. به باور ما این موج افزایشی از پتانسیل و قدرت افزایشی خوبی برای رسیدن به سطح ۳۸٫۰۰ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

خط روند کانال تکرار شده در چارت پایین اشاره به افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۳۶٫۶۷ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است دارد. از این رو همچنان روند حرکت نفت برنت را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت در کوتاه مدت نیز ادامه داشته باشد و شکسته شدن سطح ۳۵٫۸۵ فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن خرید می تواند باشد.

بنابراین تشکیل این الگو بیانگر افزایش قدرت خریداران نفت برنت با هدفهای بالای ۳۵٫۸۵ یعنی سطوح ۳۶٫۶۷ و ۳۸٫۰۰ و پس از آن سطح ۳۸٫۸۲ است و الگوی سر و شانه معکوس نیز هدف افزایشی قدرتمند ۴۱ را نشانه گرفته است. لازم به ذکر است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۳۴٫۵۲ دلار/بشکه (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت