تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی و سیگنال امروز اندکی مبهم و نامشخص است مخصوصا پس از آنکه دیروز شاهد کاهش قیمت مس از نزدیکی سطح ۴۶۷۸ دلار/تن بودیم. در واقع این حرکت نزولی در راستای ادامه موج اصلاحی قیمت از سطح ۴۷۰۱ (بالاترین سطح ۲۲ فوریه) است.

با این حال هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی تا چه اندازه عمیق خواهد بود و همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته پایین دیده می شود بررسی امواج الیوت نشان می دهد قیمت مس در موج افزایشی C در حرکت است که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که در حرکت نزولی سطح حمایت قیمت بر روی ۴۵۸۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و چنانچه قیمت به پایین این سطح برسد نشاندهنده استمرار موج اصلاحی به سوی سطح ۴۵۲۵ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

در حرکت افزایشی سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۴۶۳۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سطح ۴۶۷۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) صادر می کند و همچنین چنانچه قیمت به بالای سطح پیوت و مقاومت ۴۷۰۰ برسد تاییدی در جهت شکسته شدن خط روند بالایی از الگوی مثلث است که می تواند به تقویت بیشتر قیمت مس به سوی سطح ۴۷۳۷ دلار/تن بیانجامد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۵۸۵ دلار/تن مواجه شود و مقداری به سوی سطح حمایت ۱۵۲۷ اصلاح کند که در نمودار زیر دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۰۷۸ (بالاترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر) تشکیل شده است و قیمت در این چند روز گذشته نتوانسته خود را بالای این سطح مقاومت تثبیت کند.

از این رو از منظر تحلیل تکنیکال براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی برای چهارمین روز متوالی در پایین سطح مقاومت ۱۵۸۵ تثبیت شده است و این نشاندهنده خسته شدن حرکت اصلاحی آغاز شده قیمت از سطح ۱۴۳۲ می باشد.

برای امروز به احتمال زیاد قیمت آلومینیم آلیاژی در محدوده ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) مورد حمایت قرار خواهد گرفت و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۵ باعث افزایش قیمت به سطح مقاومت ۱۶۴۱ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ دلار/تن قرار گرفته است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم