تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همچنان بر این باوریم که روند حرکت کماکان نزولی است و از این رو با توجه به قرار گرفتن قیمت در پایین خطوط میانگین متحرک ۵۰ و ۱۰۰ روزه گذشته تحولات قیمت یورو را با حرکت نزولی دنبال می کنیم.

از این رو شکسته شدن سطح ۱٫۰۹۵۰ فرصت مناسبی برای شروع حرکت نزولی به سوی سطح ۱٫۰۹۰۵ و ۱٫۰۹۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۸۸۵ و ۱٫۰۸۱۵ و ۱٫۰۸۱۰ است. ارزش شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) نیز تا کنون بهترین عملکرد و رشد هفتگی خود را از ماه نوامبر به این سو تجربه کرده است.

در زوج پوند – دلار آمریکا بار دیگر شاهد بازگشت قیمت پوند به پایین سطح ۱٫۳۹۰۰ بودیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی نرخهای پایین سطح ۱٫۳۸۸۰ می باشد.

با نگاهی به نمودار پایین می توان مشاهده کرد که پس از درهم شکسته شدن سطح حمایتی که در نرخ ۱٫۳۸۸۰ تشکیل شده بود، پوند اکنون بدلیل نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا، سراسیمه تر از گذشته به سوی پایین ترین نرخهای ۷ ساله گذشته خود باز می گردد. این هفته پوند بیشترین کاهش هفتگی خود را در شش ساله گذشته تجربه کرد.

امروز بازار به چند خبر آمار مقدماتی تولیدات ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال گذشته، هزینه مصرف شخصی (PCE) و مخارج مصرف کنندگان در ماه ژانویه و آمار تمایلات مصرف کنندگان میشیگان که در بازار ایالات متحده آمریکا منتشر خواهد شد توجه خواهد کرد.

چنانچه امروز آمارهای اقتصادی آمریکا بالاتر از حد پیش بینی ها اعلام شود انتظار داریم با ظهور نشانه های مثبتی در رشد اقتصادی دوباره انتظارات برای افزایش حداقل یکبار نرخ بهره آمریکا تا پایان سال بیشتر شود و انتظار می رود پس از آن باز هم شاهد ادامه صعود شاخص دلار آمریکا تا ۹۸٫۶۴ و نرخهای جدید یعنی سطح ۱۰۰٫۵۱ باشیم.

در سایر تحولات برای قیمت جهانی اونس طلا در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده همانطور که در دو چارت هفتگی پایین مشخص است روند قیمت جاری اونس طلا با منطقه مقاومت جدی ۱۲۵۲ و ۱۲۸۳ مواجه است و هنوز انرژی لازم برای شکست این منطقه را بدست نیاورده است و قیمت برای حرکت واضح و مشخص خود احتیاج به عبور از این سطوح مقاومت دارد که در صورت بروز این حالت و نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۸۲ سیگنال خرید تا سطح ۱۳۸۰ در ۱ الی ۲ ماهه آینده صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودارهای هفتگی زیر مشخص است سطح مقاومت ۱۲۵۲ قیمت اونس طلا مماس با خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی فیبوناچی و محل برخورد قیمت به سقف کانال نزولی رسم شده است و این تاکیدی دوباره بر مقاومت بودن قیمت فعلی می باشد و همچنین میل به برگشت قیمت اونس طلا در این مدت قابل مشاهده است مخصوصا اگر هفته آینده آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) بالاتر از حد پیش بینی های بازار اعلام شود.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی ساختار موجها از حرکت نزولی ۱۷۹۵ (بالاترین سطح ۵ اکتبر ۲۰۱۲) به این سو پیچیده و بغرنج است و در قالب سه موج بزرگ تشکیل شده است. اولین موج یعنی موج A در سطح ۱۱۸۰ (پایین ترین سطح ۲۸ ژوئن ۲۰۱۳) پایان یافته است و موج دوم یعنی موج B نیز در سطح ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) تکمیل شده است.

براساس طول این دو موج سطوح فیبوناجی نشان از هدف موج c در سطح ۷۷۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) دارد و در چارت پایین مشخص است که سه موج کوچک توانسته است که موج بزرگ C را بسازد و موج دوم یعنی موج (b) حرکت اصلاحی از سطح ۱۰۴۷ به سقف کانال نزولی را برعهده گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت هفتگی موج C در درون کانال نزولی در جریان بوده است که سقف این کانال در حوالی سطح مقاومت۱۲۴۷ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) به مقاومت جدی و محکم اونس طلا تبدیل شده است.

در واقع پس از ناتوانی قیمت اونس طلا در تثبیت بالای سطح مقاومت ۱۲۴۷ و عدم شکست سقف کانال نزولی می توان نتیجه گرفت که موج (b) تکمیل شده است و پس از آن قیمت اونس طلا در موج (c) قرار خواهد گرفت.

در چارت هفتگی پایین بررسی سطوح فیبوناچی از موج (c) نشان می دهد که این موج هدفی در حدود سطح ۹۱۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است که محل برخورد قیمت اونس طلا به کف کانال می باشد.

از این رو تحولات قیمت اونس طلا تا زمانیکه قیمت پایین سطح مقاومت ۱۲۵۲ و مقاومت اصلی ۱۲۸۳ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از ۲۵۱ – پایین ترین سطح اوت ۱۹۹۹- به ۱۹۲۰ – بالاترین سطح ۲۰۱۱) قرار دارد نمی توان با حرکت افزایشی دنبال کرد و تنها در صورتیکه این سطوح مقاومت ۱۲۵۲ و ۱۲۸۳ با قدرت شکسته شوند، انتظار صعود تا سطح ۱۳۸۰ را می توان داشت که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا