تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت اونس طلا بتواند از سطح مقاومت ۱۲۴۳ با قدرت عبور کند به ترتیب تا سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۵۴ و ۱۲۶۰ افزایش می یابد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح ۱۲۱۸ باعث اصلاح دوباره قیمت به سوی سطوح ۱۲۱۱ و ۱۲۰۷ می شود که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و اندیکاتور روزانه مک دی (MACD) نشان داده است.

در حال حاضر، حرکت اونس طلا در روندی خنثی بین سطوح ۱۲۱۸ و ۱۲۴۳ قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند. ادامه خرید طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۷۶۲٫۴۱ تن، افزایش حق پریمیوم طلا در بازار چین (۲+ دلار) و کاهش بازار سهام بین الملل از دلایل اصلی افزایش قیمت اونس طلا در معاملات امروز است و حداقل پیش بینی می شود با افزایش همراه باشد زیرا در کوتاه مدت اولین واکنش معامله گران چینی بازگشته از تعطیلات، احتمالاً تقاضا برای بازگرداندن اونس طلا به نرخهای بالای ۱۲۳۰ خواهد بود.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی براساس کاهش قیمت از سطح ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) می باشد و نشان میدهد که سطح مقاومت مهم و اصلی قیمت اونس طلا بر روی سطح ۱۲۶۰ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی دیده می شود که در دو تلاش اخیر خود برای شکست این سطح ناموفق بوده است.

در میان مدت ناتوانی قیمت اونس طلا در عبور از این سطح مقاومت نشانه ای در جهت تکمیل شدن موج افزایشی از سطح ۱۰۴۶ است یا می تواند نشانه ی در جهت استمرار موج اصلاحی از سطح ۱۲۶۰ (بالاترین سطح ۱۱ فوریه) باشد. در چارت پایین به وضوح مشخص است که خط اندیکاتور روزانه مک دی به زیر خط سیگنال رسیده است که بیانگر بازگشت روند است.

اخبار متعددی که در طی این هفته در بازار منتشر خواهند شد، می تواند واقعیت حرکت اصلی اونس طلا را معین کند. این هفته بازار به انتظار اعلام آمارهای اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) است و از این رو، انتظار می رود بازار تا پیش از اعلام این اخبار در روندی خنثی باقی بماند. از این رو در حالیکه امروز به غیر از آمار مدیران خرید شیگاگو و فروش خانه های معوقه اخبار قابل توجهی در بازار ایالات متحده منتشر نخواهد شد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه معطوف باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا