تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن در صورت تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح ۳۲٫۵۰ دلار/بشکه به سوی سطح ۳۱٫۳۹ کاهش یابد و این حرکت نزولی را تکمیل شدن موج اصلاحی قیمت نفت از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) نشان داده است.

همانگونه که در نمودار زیر به وضوح مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c از پنج موج تشکیل شده است و این بدان معناست موج اصلاحی قیمت نفت که قبلا از سطح ۲۶٫۰۵ شروع شده به احتمال زیاد در سطح ۳۴٫۶۹ به اتمام رسیده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این ساختار از امواج الیوت و ریزش اخیر قیمت نفت از سطح ۳۴٫۶۹ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه) به معنای تکمیل شدن این چرخه از امواج اصلاحی است که برای امروز می تواند در صورت تثبیت کندل دو ساعته قیمت نفت پایین سطح حمایت ۳۲٫۶۵ و شکست کامل سطح ۳۲٫۵۰ (تثبیت کندل دو ساعته) سیگنال فروش تا سطح ۳۱٫۳۹ صادر کند.

در چارت پایین بررسی سطوح فیبوناچی نشان می دهد که اولین هدف نزولی قیمت نفت بر روی سطح ۳۱٫۳۹ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و این در حالی است که در حرکت اصلاحی و افزایشی سطح مقاومت قیمت نفت بر روی سطح ۳۴٫۶۹ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه) قرار گرفته است که مانع جدی در برابر افزایش قیمت نفت به سوی سطح ۳۵ است.

از این رو برای امروز چنانچه انرژی لازم و کافی در کوتاه مدت برای ریزش قیمت نفت مهیا شود، تا زمانیکه قیمت نفت پایین سطح مقاومت ۳۴٫۶۹ تثبیت شده است، آنگاه قیمت نفت خام سبک آمریکا در مسیر رسیدن به اهداف و نقاط پایین تر ۳۱٫۳۹ و ۳۰٫۳۷ دلار/بشکه قرار خواهد گرفت که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۳۴٫۵۰ دلار/بشکه کاهش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۳۵٫۵۷ نشان داده است این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ سناریوی نزولی را خنثی خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشاهده می فرمایید این سطح حمایت بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲ ژانویه) تشکیل شده است. سطح حمایت بعدی قیمت نفت برنت بر روی سطح ۳۴٫۵۰ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۳۳٫۴۲ صادر خواهد کرد.

براساس آنچه که در چارت پایین مشخص است این حرکت کاهشی از سطح ۳۷ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه) که از روز ۲ فوریه یک الگوی سر و شانه معکوس را بوجود آورده بود به باور ما این الگو تنها در صورت تثبیت قیمت بالای سطح مقاومت ۳۵٫۵۷ و شکست سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ مورد توجه خواهد بود.

در چارت پایین قیمت نفت برنت در صعود اخیر خود قیمت با سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) برخورد داشته و به همین دلیل پس از برخورد با این مقاومت قیمت واکنش نشان داده و ریزش داشته است. از این رو مقاومت بسیار قوی فیبوناچی که در سطح ۳۶٫۹۱ قرار دارد یک سد محکم در برابر رشد قیمت نفت برنت می باشد.

چنانچه قیمت نفت برنت پتانسیل کاهش را کسب نماید، در کوتاه مدت قیمت درصدد کاهش به ۳۴٫۵۰ خواهد بود و چنانچه پتانسیل قوی ریزش داشته باشد به ترتیب به سمت اهداف ۳۳٫۴۲ ، ۳۲٫۰۸ ، ۳۱٫۲۶ ، ۳۰٫۵۶ و ۲۹٫۹۲ دلار/بشکه حرکت خواهد نمود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت