تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در اطراف سطح ۴۶۷۸ دلار/تن مورد حمایت قرار گیرد و دوباره به سوی سطوح ۴۷۳۷ و ۴۷۷۷ افزایش یابد که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی کنج یا گوه (Wedge) به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار گرفته است.

به باور ما قیمت مس در این موج از توانایی خوبی برای رسیدن به سطح ۴۸۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است اما هدف واقع بینانه ما سطح ۴۷۳۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) یا سطح ۴۷۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد که در نمودار زیر دیده می شود.

در نمودار زیر کاملا مشخص است که قیمت مس به بالای خط روند از الگوی کنج رسیده است که این الگوی افزایشی را تایید کرده است و حرکت کاهشی از سطح ۴۷۷۱ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه) صرفا در جهت یک حرکت برگشتی و پول بک به سوی خط روند رسم شده می باشد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۴۶۷۸ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می باشد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث فرود قیمت مس به سوی سطح ۴۶۳۱ دلار/تن (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۱۵۸۵ دلار/تن مواجه شود و مدتی در پایین این سطح در نوسان باشد یا مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۱۵۲۶ اصلاح کند. این بدان معنا است که فروشندگان این فلز در نزدیکی این سطح مقاومت دستورات استاپ قرار داده اند و از این رو، حرکت به سوی نرخهای بالا به کندی صورت می گیرد.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۰۷۸ (بالاترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) شکل گرفته است و قیمت آلومینیم آلیاژی در طی این چند روز گذشته در پایین این سطح مقاومت در نوسان بوده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در تایم فریم یک ساعته پایین هر چقدر قیمت آلومینیم آلیاژی در زیر این سطح مقاومت تثبیت شود امکان برگشت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) وجود دارد.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۵ باعث افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۱ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ دلار/تن (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم