تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

برای شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) که ارزش آن را در برابر پایه سبدی متشکل از ارزهای عمده بازار اندازه گیری می کند، یورو ، ین ژاپن ، دلار کانادا ، پوند انگلیس ، کرون نروژ و فرانک سوئیس در حال حاضر شش ارز عمده تشکیل دهنده سبد مذکور هستند، پیش بینی می کنیم که قیمت آن در هفته جاری به سطح مقاومت ۹۸٫۶۴۸ افزایش یابد و اگر از بالا این سطح مقاومت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۹۹٫۳۵۸ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۹۲٫۶۲۱ (پایین ترین سطح ۲۴ اوت ۲۰۱۵) به ۱۰۰٫۵۱ (بالاترین سطح ۲ دسامبر ۲۰۱۵) قرار دارند. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۹۷٫۴۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) می بایست منتظر ریزش قیمت ایندکس دلار آمریکا به سوی سطوح ۹۶٫۵۶ و ۹۵٫۶۳ باشیم که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

از منظر فاندامنتال آمارهای مثبت نرخ رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال گذشته و قوّت گرفتن برخی گمانه زنی ها از افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری بار دیگر تقاضا برای خرید دلار آمریکا را افزایش داده است و برای این هفته پیش بینی می کنیم به سوی سطح مقاومت ۹۸٫۶۴۸ صعود کند. بنابراین برای این هفته نفوذ قیمت ایندکس دلار آمریکا به بالای سطح ۹۸٫۶۴۸ نشان دهنده تقویت بیشتر روند افزایشی است و این در حالی است که تشکیل قیمت پایانی در کندل روزانه در زیر سطح ۹۷٫۴۹۶ روند افزایشی را مقداری با چالش مواجه می سازد.

برای امروز با توجه به پایان ماه میلادی فوریه به نظر می رسد دستورات مبتنی بر تسویه حساب ماهیانه بیشترین تاثیر را در ایجاد نوسانات بازار داشته باشد. در زوج ارز یورو – دلار آمریکا همچنان بر این باوریم که روند حرکت یورو کماکان نزولی است و از این رو با توجه به اینکه امروز قیمت مصرف کنندگان اروپا (CPI) دوباره به زیر صفر درصد کاهش یافت، تحولات قیمت یورو را با حرکت نزولی دنبال می کنیم و برای امروز اکثر سفارشات فروش یورو به ترتیب در نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۰۹۸۰ ، ۱٫۰۹۸۵ و ۱٫۱۰۰۰ مرحله فروش بعدی به ترتیب در نزدیکی سطوح ۱٫۱۰۲۵ و ۱٫۱۰۳۰ با هدفهای نزولی ۱٫۰۸۵۰ و ۱٫۰۸۰۰ قرار دارند.

در سایر تحولات کاهش بازدهی اوراق قرضه در انگلیس موجب شده است که ارزش پوند در برابر دلار آمریکا به کمترین سطوح ۷ ساله گذشته کاهش یابد و در حال حاضر بدلیل نگرانی ها از خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا و کاهش بازدهی پوند انتظار می رود پوند از عرضه پایدار در برابر ارزهای اصلی برخوردار باشد.

برای امروز در زوج ارز پوند – دلار آمریکا به باور ما استمرار حرکت اصلاحی از سطح ۱٫۳۸۳۵ در بالای سطح مقاومت ۱٫۳۹۵۰ کمی دشوار است و از این رو در محدوده نرخهای ۱٫۳۹۵۰ و پس از آن نزدیکی سطوح مقاومت ۱٫۴۰۰۰ و ۱٫۴۰۴۲ (بالاترین سطح ۲۶ فوریه) فرصتهای مناسبی برای فروش پوند در مقابل دلار آمریکا با هدفهای نزولی ۱٫۳۸۲۵ ، ۱٫۳۸۲۰ و ۱٫۳۸۰۰ دیده می شوند.

نتیجه آن سقوط شدید و سریع پوند است که احتمال تشکیل یک روند میان مدت نزولی برای آن را به همراه دارد و اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی به نزدیکی سطح مقاومت ۱٫۳۹۵۰ یا بالاتر بار دیگر شاهد ادامه روند نزول پوند باشیم. به باور ما پوند در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و می بایست به این سقوط تن دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس دلار آمریکا