تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا گرایش بازار بیشتر به سمت افزایش قیمت به سوی سطح مقاومت ۱۲۶۰ یعنی بالاترین سطح یک ساله اخیر است که از نظر تحلیل تکنیکال این حرکت صعودی را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۲۱۸ نشان داده است.

دیروز اونس طلا پس از اعلام کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین روز خوبی را پشت سر گذاشت و توانست تقویت شود و امروز در بازار آسیا نیز دوباره جان تازه ای گرفت و به سرعت تقویت شد. تاثیر کاهش نرخ بهره چین و ادامه خرید طلا توسط صندوق جهانی اسپایدر را می توان بر افزایش قیمت اونس طلا مشاهده کرد.

از این رو برای امروز تا زمانیکه قیمت اونس طلا بالای سطح حمایت ۱۲۱۸ تثبیت شده است همچنان بر این باوریم که در شرایط فعلی حرکت هنوز هم به نفع خریداران است. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی و ۵۰ درصدی از موج نزولی ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس ۲۰۱۴) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

در حال حاضر، جو ناشی از کاهش نرخ بهره چین، اونس طلا را بالای سطح ۱۲۱۸ تثبیت کرده است، با این حال در این موج افزایشی هنوز در شکست کامل سطح مقاومت ۱۲۶۰ شک و تردید وجود دارد که این موضوع را ناتوانی قیمت اونس طلا در این دو هفته اخیر در عبور از این سطح نشان داده است.

همچنین از سوی دیگر اندیکاتور روزانه مک دی (MACD) به زیر خط سیگنال رسیده است که نشان دهنده خسته شدن این حرکت افزایشی است مگر آنکه از بالا سطح مقاومت ۱۲۶۰ با قدرت شکسته شود که آن وقت در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از افزایش قیمت اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۸۲ و ۱۳۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) بعید نخواهد بود.

در حال حاضر برای امروز مانع مهمی که در برابر اونس طلا وجود دارد، سطح ۱۲۴۶ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) که مماس با سقف کانال نزولی است و پس از آن سطح مقاومت مهم بر روی ۱۲۵۲ قرار دارد که قبلا بدان اشاره کردیم و اگر این سطح با قدرت شکسته شود، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۲۶۰ باشیم.

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین، افت فعالیتهای تولیدی چین برای هفتمین ماه متوالی در ماه فوریه و از سوی دیگر افزایش پی در پی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به بالاترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۴ به تقویت اونس طلا به نزدیکی بالاترین سطح یک ساله اخیر کمک کرده است و همین موتور محرک کافی است تا روند حرکت بازار اونس طلا نیز تحت شعاع قرار گیرد.

امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به غیر از شاخص موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) شاخص اقتصادی مهم دیگر نداریم و بدون تردید اعلام میزان آمار اشتغال غیر کشاورزی ایالات متحده مهمترین خبر این هفته در روز جمعه می باشد که به شدت مورد توجه معامله گران اونس طلا قرار خواهد گرفت.

با نزدیک شدن به زمان اعلام این خبرها گمانه زنیها بازار را هدایت خواهد کرد و احتمالا امروز و فردا مخصوصا روز جمعه شاهد ایجاد تحرکاتی در بازار خواهیم بود. برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم آیا با توجه به تثبیت قیمت بالای سطح ۱۲۱۸ حرکت قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۶۰ ادامه خواهد یافت؟

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا