تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۳۴٫۵۳ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود نشاندهنده استمرار موج اصلاحی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) می باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این حرکت اصلاحی در قالب موج c شکل گرفته است که از پنج ریز موج تشکیل شده است و موج پنجم یعنی موج ۵ در حال پیشروی قیمت نفت به سوی سطح ۳۴٫۵۳ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c) می باشد.

برای امروز چنانچه قیمت نفت موفق به شکست سطح مقاومت ۳۴٫۵۳ شود سیگنال خرید تا سطح ۳۵٫۸۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) صادر می کند. به باور ما اگر قیمت نفت بتواند از سطح مقاومت ۳۴٫۸۲ گذر کند به معنای شکست خط گردن در نمودار پایین است که می تواند الگوی کف دو قلو را بیشتر تایید کند.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۳۳٫۲۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باعث برگشت و اصلاح قیمت نفت به سطح ۳۲٫۴۴ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. با این حال برای امروز به نظر می رسد محدوده حمایتی ۳۳٫۷۸ و ۳۳٫۲۴ بتواند برای امروز کف مستحکمی برای قیمت نفت باشد و قیمت با تثبیت در بالای این محدوده بتواند آماده صعود تا سطوح ۳۴٫۵۳ و ۳۵٫۸۲ شود.

از نظر تحلیل فاندامنتالی نیز در طی ۲۴ ساعته گذشته کاهش نرخ بهره بانک مرکزی چین و اعمال سیاست های انبساطی چین برای جلوگیری از روند کندتر شدن رشد اقتصادی فعلا توانسته است امیدهای تازه ای را برای افزایش قیمت نفت به ارمغان بیاورد و در چنین وضعیتی خریداران نفت با اعتماد به نفس بیشتری با هدف ۳۴٫۵۳ و بالاتر وارد بازار خواهند شد.

از منظر تحلیل تکنیکال نیز هر چند در این میان باید به بالا رفتن قیمت نفت به بالای سطح ۳۳٫۷۸ نیز اشاره کرد که ممکن است برای امروز به کمک قیمت نفت به ترتیب به سطوح ۳۴٫۵۳ و ۳۴٫۸۲ و پس از آن به سطح ۳۵٫۸۲ دلار/بشکه بیانجامد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطوح ۳۷٫۸۳ و ۳۹٫۰۷ افزایش یابد و برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت دوباره به این سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ نزدیک شده است و هر چند در اولین تلاش خود موفق به شکست این سطح مقاومت نشده بود اما پیش بینی می کنیم در دومین تلاش خود بتواند از این سطح عبور کند و در ادامه موج C تا حدود سطح ۳۹٫۰۷ صعود کند.

با این حال برای امروز هدف واقع بینانه را سطح ۳۷٫۸۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) پیش بینی می کنیم که در صورت عبور از سطح مقاومت ۳۷٫۸۳ بیشتر تایید خواهد شد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۳۵٫۵۷ می بایست در فرضیه معاملاتی افزایش به سطوح ۳۶٫۹۱ و ۳۷٫۸۳  تجدید نظر کرد.

در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۳۶٫۲۵ (بالاترین سطح ۱ فوریه) باعث برگشت قیمت نفت برنت به سطح ۳۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود. براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود هم اکنون قیمت نفت برنت در تلاش برای عبور از این سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ است و از این رو، احتمالاً در صورت عبور از این سطح مقاومت فرصتهای ورود به پوزیشن خرید با هدف ۳۷٫۸۳ دلار/بشکه ایجاد شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت