تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۷۳۷ دلار/تن را دوباره لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۷۷۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین به وضوح مشخص است قیمت مس در بالای سطح ۴۶۷۸ تثبیت شده است که در چارت پایین این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی می باشد که از سطح ۴۳۱۸ آغاز گردیده است.

براساس تحلیل تکنیکال این موج افزایشی مس از توانایی و پتانسیل خوبی برای رسیدن به سطح ۴۸۳۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است اما برای کوتاه مدت هدف واقع بینانه قیمت مس را سطح ۴۷۳۷ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) یا سطح ۴۷۷۷ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) پیش بینی می کنیم که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح ۴۶۳۱ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می بایست در انتظار برگشت و اصلاح قیمت به سطح ۴۵۸۴ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باشیم. در سطح فیبوناچی روی نمودار قیمت مس می توان دید که سطح حمایت ۴۶۳۱ فعلا قیمت را افزایشی نموده است.

برای امروز انتظار می رود در کوتاه مدت شاهد شروع افزایش قیمت به سطح مقاومت ۴۷۳۷ و پس از آن سطح ۴۷۷۷ باشیم و خریداران همچنان کنترل اصلی قیمت مس را در دست دارند و قیمت مس دوباره به سوی سطح مقاومت ۴۷۳۷ دلار/تن نزدیک خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۱۵۲۷ دلار/تن برگشت داشته باشد که این حرکت را ناتوانی قیمت در شکست سطح مقاومت ۱۵۸۵ تایید کرده است.

همانطور که در نمودار یک ساعته پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۰۷۸ (بالاترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

به باور ما قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی برای مدتی پایین این سطح باقی می ماند تا بعد از آن مجدد در جهت شکست این سطح مقاومت تلاش کند. محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) اصلاح کند.

در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۵ باعث تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۱ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ قرار دارد.

در چارت پایین تثبیت قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح مقاومت ۱۵۸۵ روند نزولی به سوی سطح ۱۵۲۷ را دچار تزلزل خواهد نمود، با این حال در حال حاضر، انتظار می رود حرکت اصلاحی تا سطح ۱۵۶۱ و پس از آن به سطح ۱۵۲۷ دلار/تن ادامه یابد که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم