تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح ۱۲۱۸ و ۱۲۴۰ در نوسان باشد تا پس از اعلام آمار اشتغال بخش خصوصی آمریکا (ADP) یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود و سیگنال صادر کند.

اگر در حرکت نزولی سطح حمایت ۱۲۱۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود باعث ریزش قیمت اونس طلا به سوی سطح ۱۲۱۱ می شود. این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۴۰ باعث افزایش مجدد به سوی سطوح ۱۲۴۸ و ۱۲۵۲ می شود.

در نمودار پایین این سطح حمایت ۱۲۱۸ بر روی خطوط فیبوناچی ۵۰ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۳۹۱ (بالاترین سطح ۱۷ مارس) به ۱۰۴۵ (پایین ترین سطح ۳ دسامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است که هنوز قیمت اونس طلا خود را بالای این سطح تثبیت کرده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود نوسانات اخیر اونس طلا از روز ۱۱ فوریه به این سو در درون یک الگوی مثلث شکل گرفه است که بیشتر شبیه الگوی سقف نزولی است تا الگوی ادامه دهنده افزایشی و اندیکاتور مک دی (MACD) نیز به زیر خط سیگنال روزانه رسیده است که اگر امروز بتواند به زیر سطح ۱۲۱۸ برسد سیگنال فروش صادر خواهد کرد.

این در حالی است که شکسته شدن سطح مقاومت اولیه ۱۲۴۰ می تواند به این معنی باشد که بار دیگر، روند حرکت صعودی به سوی سطوح مقاومت اصلی ۱۲۵۲ و ۱۲۶۰ ادامه خواهد یافت و برای امروز معامله گران منتظر شکسته شدن یکی از سطوح ۱۲۱۸ و ۱۲۴۰ برای تعیین جهت هستند.

سطح مقاومت بسیار مستحکمی بر روی نرخ ۱۲۶۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد که در طی چند هفته گذشته برای عبور از آن تلاش شد اما بی نتیجه ماند و در میان مدت انتظار می رود تنها با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۶۰ شاهد شروع یک حرکت صعودی قوی به سطوح ۱۲۸۲ و ۱۳۱۰ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) باشیم.

امروز گزارش وضعیت اشتغال ماهانه در بخش خصوصی (ADP) که در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران اعلام خواهد شد و پیش بینی می شود ۱۹۰ هزار اعلام شود. از آنجاییکه این گزارش تا حدی می تواند وضعیت گزارش اشتغال ماهانه (Non Farm Payrolls) را که روز جمعه اعلام می شود، مشخص نماید، بازار اونس طلا با دقت به این آمار توجه خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا