تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن بین سطوح خنثی ۳۳٫۲۴ و ۳۴٫۵۳ دلار/بشکه در نوسان باشد و پس از شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار را مشخص می سازد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این روند خنثی بین خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) و بالاترین سطح ۲۸ ژانویه یعنی سطح ۳۴٫۸۲ (خط گردن) قرار گرفته است.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۳۴٫۸۲ که بر روی خط گردن قرار دارد با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۳۵٫۸۲ صادر می کند و این در حالی است که در حزکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۳۳٫۲۴ شکسته شود سیگنال فروش تا سطح ۳۲٫۴۴ صادر می کند.

به باور ما از منظر تحلیل تکنیکال گرایش بازار بیشتر افزایش قیمت نفت را نشان می دهد و این موضوع را می توان از آنجا متوجه شد که موج ۵ یعنی آخرین موج از موج c هنوز تکمیل نشده است و انتظار می رود با شکسته شدن سطح مقاومت ۳۴٫۸۲ شاهد شروع یک حرکت صعودی قوی تا سطح ۳۵٫۸۲ دلار/بشکه باشیم که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

امروز در بازار آمریکا در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران بازار در انتظار اعلام میزان آمار موجودی ذخایر نفت آمریکا است که انتظار می رود، از رقم قبلی ۳٫۵۰۲ میلیون بشکه به ۳٫۶۰۴ میلیون بشکه در روز با افزایش همراه شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در بالای سطح حمایت ۳۶٫۲۵ دلار/بشکه تثبیت شود و پس از آن به سوی سطح مقاومت ۳۷٫۸۳ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را بررسی الگوی سر و شانه معکوس تایید کرده است.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این الگوی از ۲ فوریه شکل گرفته است و کم و بیش تایید شده است و خط گردن قیمت در سطح ۳۶٫۲۵ (بالاترین سطح ۱ فوریه) با قدرت شکسته شده است و این الگو هدف افزایشی قوی در حدود سطح ۴۲٫۶۰ را نشانه گرفته است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت برنت در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و این موج در اطراف سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) با مانع جدی روبرو شده است.

برای امروز تنها افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۳۷ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ می باشد و هدف بعدی را باید در سطح مقاومت بعدی ۳۷٫۸۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت. از این رو برای امروز چنانچه سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ با قدرت شکسته شود، اقدام به ورود به پوزیشن خرید نفت برنت کرده و به انتظار صعود تا نرخ ۳۷٫۸۳ دلار/بشکه خواهیم بود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

 نفت برنت