تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

در زوج ارز یورو – دلار آمریکا دلیلی برای تغییر تحلیل قبلی وجود ندارد و تا زمانیکه در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) در روز ۱۰ مارس فروشندگان یورو بیشتر هستند، احتمال سقوط قیمت تا سطوح ۱٫۰۸۲۵ ، ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۰۰ وجود دارد و ادامه گمانه زنی ها از تدوین محرکهای اقتصادی بانک مرکزی اروپا می تواند محرّکی برای استمرار حرکت نزولی یورو باشد. در حال حاضر قیمت یورو کاملا در پایین خطوط میانگین متحرک ۲۰۰ ، ۵۵ ، ۲۱ و ۱۰ روزه گذشته تثبیت شده است.

برای امروز با توجه به کاهش یورو به پایین ترین سطوح ۱ ماهه گذشته پیش بینی می کنیم سطوح ۱٫۰۸۸۰ ، ۱٫۰۸۸۵ و ۱٫۰۹۰۰ ، ۱٫۰۹۱۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۹۳۰ و ۱٫۰۹۴۰ و سپس به ترتیب سطوح مقاومت ۱٫۰۹۵۰ و ۱٫۰۹۸۰ و ۱٫۰۹۸۵ الی ۱٫۱۰۰۰ بتوانند فرصتهای مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش یورو با حد تارگتهای ۱٫۰۸۲۵ ، ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۰۰ و پس از آن سطوح ۱٫۰۷۷۰ و ۱٫۰۷۶۵ فراهم آورند.

از یک طرف آمارهای ضعیف اقتصادی اروپا و کاهش قیمت مصرف کنندگان منطقه اتحادیه اروپا به زیر صفر درصد و از سوی دیگر بیشتر شدن اختلاف نرخ بازدهی اوراق قرضه آلمان با آمریکا به بالاترین سطح ماه دسامبر ۲۰۱۵ و رشد آمار اشتغال خصوصی آمریکا (ADP) این عوامل همه دست به دست هم خواهند داد تا معامله گران یورو همچنان نسبت به فروش یورو با اهداف نزولی ۱٫۰۸۱۰ (پایین ترین سطح ۲۹ ژانویه) و پس از آن سطوح ۱٫۰۷۷۶ و ۱٫۰۷۷۱ اقدام کنند.

در سایر تحولات برای قیمت نفت خام سبک آمریکا همانطور که روز گذشته گفته شد در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت نزولی شارپی که از سطح ۱۱۲٫۲۴ دلار/بشکه (بالاترین سطح اوت ۲۰۱۳) آغاز گردیده است خاتمه دهد و به سوی سطح ۴۲٫۶۶ افزایش یابد و حرکت افزایشی امروز به بالای سطح ۳۴٫۸۲ دلیلی بر ادامه افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت می باشد.

تکمیل شدن این موج نزولی نشانه ای در جهت پایان چرخه نزولی هشت ساله از سطح ۱۴۷٫۲۷ (بالاترین سطح ۲۰۰۸) می باشد. قوی ترین نشانه و سیگنال تکنیکال در نمودار ماهیانه را می توان توسط الگوی چکش و دوجی مشاهده کرد.

این الگوها به ترتیب در ماه ژانویه و فوریه تشکیل شده اند و هر دو آنها از سایه های بلندی برخوردار هستند. الگوی چکش خود به معنای بازگشت روند افزایشی است که کندل شمعی سفید این سیگنال را بهتر تایید کرده است.

به همین ترتیب الگوی دوجی نیز سیگنال بازگشت روند صعودی صادر کرده است که البته برای تایید آن نیاز به شکل گیری یک کندل سفید دارد. این دو الگو به نظر می رسد در کنار هم قرار گرفته اند و الگوی دوجی به عنوان کندل سفید تاییدی برای الگوی چکش است.

نشانه های دیگر روند افزایشی را می توان در ساختار این موج نزولی مشاهده کرد که در قالب پنج موج شکل گرفته است و قویا پیش بینی می شود که موج پنجم یعنی موج ۵ در حوالی سطوح حمایت ۲۸٫۹۷ و ۲۷٫۰۷ تکمیل شده باشد.

در چارت پایین این محدوده حمایتی بر روی خطوط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۷٫۲۷ و خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۱۰٫۳۵ (پایین ترین سطح دسامبر ۱۹۹۸) به ۱۴۷٫۲۷ قرار دارند.

همچنین الگوی واگرایی افزایشی در اندیکاتور ماهیانه RSI نیز اشاره به آن دارد که این موج نزولی به انتهای روند خود رسیده است و ادامه روند نزولی آن بعید به نظر می رسد. بررسی ساختار موج ۵ در نمودار روزانه نیز چشم انداز قیمت نفت را افزایشی نشان می دهد و این موج در قالب پنج موج کوچک تشکیل شده است که سیگنال قوی در جهت تکمیل شدن این چرخه نزولی است.

به باور ما پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه یعنی سطح ۲۶٫۱۹ و پایین ترین سطح ۱۱ فوریه یعنی سطح ۲۶٫۰۵ هر دو یک کف دو قلو را ساخته اند که کم و بیش مورد تایید قرار گرفته است و با توجه به تحلیل فوق و بررسی نمودارهای پایین در طی ۱ الی ۲ ماهه آینده احتمال افزایش قیمت نفت خام سبک آمریکا به سطح ۴۳٫۴۳ وجود دارد که این سطح نزدیک به همان هدف ۴۲٫۶۶ دلار/بشکه ی باشد که در چارت ماهیانه پایین مشاهده می فرمایید.

نمودرا روند تغییرات تایم فریم ماهیانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

نمودرا روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام