تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت بتواند از سطح مقاومت ۱۲۴۳ با قدرت عبور کند به ترتیب تا سطوح ۱۲۴۸ (خط فیبوناچی ۷ درصدی) و ۱۲۵۲ افزایش یابد در غیر این صورت ممکن است در نزدیکی سطح ۱۲۴۳ با مقاومت مواجه شود.  با این حال برای امروز محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت اونس طلا از سطح ۱۲۴۳ عبور کند و به ترتیب تا سطوح ۱۲۵۲ و ۱۲۶۰ افزایش یابد و اگر سطح مقاومت ۱۲۶۰ هم با قدرت شکسته شود برای روزهای آینده سیگنال افزایش به ترتیب تا سطح ۱۲۸۲ و ۱۳۰۰ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی قرار گرفته است و قیمت در تلاش برای عبور از این سطح است و اگر نتواند از این سطح عبور کند ممکن است مقداری اصلاح کند. در چارت پایین مشخص است که قیمت اونس طلا در درون یک الگوی مثلث در نوسان بوده است و هنوز نتوانسته از این مثلث خارج شود.

از منظر تحلیل تکنیکال نقطه مناسب برای ورود به بازار در مثلث افزایشی لحظه شکسته شدن مثلث است. در این نقطه معامله گران وارد بازار می شوند و حداقل انتظار قیمتی آنها به اندازه ارتفاع مثلث است. اگر از بالا خط روند الگوی مثلث شکسته شود به مثلث افزایشی برای قیمت اونس طلا تبدیل خواهد شد که می تواند هدفهای بالای ۱۲۶۰ را نشانه بگیرد.

یک قاعده کلی برای هدف گذاری قیمت آن است که قیمت حداکثر را از قیمت حداقل کم می کنیم این دو قیمت در سمت چپ و در ابتدای شکل گیری مثلث قابل اندازه گیری هستند تفاضل این دو قیمت عددی است که بعد از شکسته شدن الگو انتظار می رود قیمت به همان میزان تغییر نماید.

از آنجاییکه امروز و فردا در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار مهمی دیده می شود، بار دیگر توجه اصلی معامله گران به اخبار منتشره در این خصوص خواهد بود.

برای امروز معامله گران در انتظار شروع بازار آمریکا و اعلام آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی ، آمار موسسه مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) و آمار سفارشات کارخانه ای خواهند ماند و فردا نیز فعالان بازار به وضعیت آمار اشتغال بخش غیر کشاورزی (NFP) که در ایالات متحده اعلام خواهد شد، متمرکز خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا