تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۴٫۸۲ دلار/بشکه با قدرت بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۳۵٫۸۲ افزایش یابد و برای امروز نفوذ قیمت به بالای سطح ۳۵٫۱۷ نشاندهنده شکست کامل سطح مقاومت ۳۴٫۸۵ می باشد که در چارت پایین طبق الگوی کنج (wedge) و سطوح فیبوناچی مشخص است.

در چارت پایین این الگوی کنج از سطح ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) به این سو شکل گرفته است و سقف این الگو به هدف ۳۵٫۸۲ اشاره دارد و این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ می باشد. اکنون به نظر می رسد، روند افزایشی نفت در حال تثبیت است و چنانچه تا پایان این هفته قیمت در محدوده های بالای سطح مقاومت ۳۴٫۸۲ قرار گیرد، امکان پایداری روند افزایشی به سطح ۳۵٫۸۲ بیشتر خواهد شد.

با این حال هنوز قیمت نفت موفق به شکست کامل سطح مقاومت ۳۴٫۸۲ نشده است و برای شکست کامل آن لازم به است به بالای سطح ۳۵٫۱۷ (بالاترین سطح روز گذشته) برسد تا شکست سطح مقاومت ۳۴٫۸۲ تایید شود و در چنین وضعیتی خریداران نفت با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد و ادامه حرکت صعودی می تواند راه را برای صعود قیمت نفت تا نرخ ۳۵٫۸۲ هموار کند.

لازم به ذکر است در صورتیکه قیمت نفت به سطح ۳۵٫۸۲ افزایش یابد تغییر و تحولات جدی در نمودار قیمت نفت بوجود خواهد آمد و این نشاندهنده تایید تشکیل کف دو قلو در چارت می باشد که می تواند در میان مدت یعنی در طی ۲ الی ۴ هفته هدفی در حدود ۴۳ دلار/بشکه را نشانه بگیرد و همانطور که در چشم انداز ۱ الی ۲ ماهه گذشته اشاره کردیم حرکت قیمت نفت در کوتاه مدت فعلا در روند افزایشی پیش بینی می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۳۷٫۸۳ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) قرار داشت که شکسته شد و هم اکنون راه برای افزایش بیشتر به سوی سطح مقاومت بعدی ۳۷٫۸۳ هموار شده است.

به باور ما این موج از پتانسیل و قدرت خوبی برای افزایش حتی تا سطح ۳۹٫۰۷ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد. با این حال برای امروز هدف واقع بینانه ما افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۳۷٫۸۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) می باشد.

لازم به ذکر است در چارت پایین الگوی سر و شانه معکوس که از ۲۹ ژانویه شکل گرفته، تایید شده است و هدف افزایشی قوی تا سطح ۴۲٫۶۰ را نشانه گرفته است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۳۶٫۲۵ (بالاترین سطح ۱ فوریه) می باشد. از این رو برای امروز ادامه حرکت صعودی نفت برنت می تواند راه را برای افزایش بیشتر تا سطح ۳۷٫۸۳ دلار/بشکه هموار سازد. که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت