تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن برای مدت کوتاهی سطح مقاومت ۴۸۳۲ دلار/تن را تاچ کند و دوباره در مسیر نزولی به سوی سطح حمایت ۴۷۷۷ قرار بگیرد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن تایید کرده است.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار دارد.

این سطح مقاومت توسط خط مقاومت دیگری بر روی سطح ۴۸۳۷ مواجه است که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۳۵۶ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۴۳۱۸ قرار دارد.

از این رو برای امروز احتمال عبور و گذر کردن قیمت مس از ناحیه مقاومت ۴۸۳۲ و ۴۸۳۷ بسیار سخت و دشوار است و انتظار داریم از نزدیکی این سطوح مقاومت به سوی محدوده ۴۷۷۷ و ۴۷۳۷ (خطوط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) برگردد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

از این رو برای امروز طبق آن چیزی که در نمودار زیر می بینیم انتظار داریم روند حرکت اصلاحی ابتدا تا نزدیکی سطح مقاومت ۴۸۳۲ ادامه یابد و بعد از آن شاهد ریزش قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۴۷۷۷ و ۴۷۳۷ دلار/تن باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۶۴۱ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۵ در چارت پایین تایید کرده است.

در چارت پایین از آنجاییکه بسیاری از فعالان بازار از قبل انتظار شکسته شدن سطح مقاومت ۱۵۸۵ را داشته اند، این امکان وجود دارد که با شکسته شدن این سطح مقاومت شاهد نوسانات افزایش قیمت به سوی سطح ۱۶۴۱ باشیم.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۰۷۸ (بالاترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۴۱ دیده می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ وجود دارد.

برای امروز چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۷۵ کاهش یابد نشاندهنده آن است که شکست اخیر سطح مقاومت ۱۵۸۵ شکست مطمئنی نبوده است یا به عبارت شکست اشتباه (false break) بوده است و می تواند باعث برگشت و اصلاح قیمت به سطح حمایت ۱۵۶۱ دلار/تن (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) شود که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم