تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده

امروز ارزش دلار آمریکا بیشترین کاهش روزانه خود را در مقابل یورو در طی ۳ هفته گذشته تجربه کرد که عمدتا به خاطر نگرانی ها از احتمال آمار ضعیف فردا اشتغال بخش غیر کشاروزی آمریکا (NFP) است و چنانچه امروز بخش اشتغال آمار مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) کاهش یابد به این نگرانی ها بیشتر دامن خواهد زد.

از این رو برای امروز در زوج ارز یورو – دلار آمریکا قیمت فعلا بالای سطوح حمایت ۱٫۰۸۲۵ ، ۱٫۰۸۲۰ و ۱٫۰۸۰۰ تثبیت شده است و حمایت بعد از آن در نزدیکی سطوح ۱٫۰۷۷۰ و ۱٫۰۷۶۵ قرار دارند و ممکن است با توجه به کاهش ارزش دلار آمریکا مقداری به سوی نرخهای بالای سطح ۱٫۰۹۰۰ اصلاح کند اما در حرکت اصلاحی با سطوح مقاومت ۱٫۰۹۵۰ ، ۱٫۰۹۸۰ ، ۱٫۰۹۸۵ و ۱٫۱۰۰۰ مواجه است.

برخی نگرانی ها از احتمال کاهش بخش اشتغال شاخص خدمات ISM به پایین سطح ۵۰ از رقم قبلی ۵۲٫۱ ذر ماه ژانویه خبر می دهد که در صورت تحقق اولین بار از فوریه ۲۰۱۴ خواهد بود که شاخص اشتغال بخش خدمات ISM در ماه فوریه به پایین سطح ۵۰ کاهش می یابد و احتمال ضعیف اعلام شدن آمار فردا اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا فعلا باعث اصلاح یورو در مقابل دلار آمریکا از پایین ترین سطوح ۱ ماهه گذشته شده است.

ارزش پوند نیز در مقابل دلار آمریکا در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱٫۴۱۲۰ و ۱٫۴۱۵۰ می باشد که در صورت شکست این سطوح می تواند به نزدیکی سطوح ۱٫۴۱۸۰ و ۱٫۴۲۰۰ اصلاح کند. شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا نیز به پایین سطح ۹۷٫۷۱ کاهش یافته است که کمترین سطح در ۱ هفته اخیر محسوب می شود.

فردا اولین جمعه هر ماه میلادی طبق معمول میزان مشاغل اضافه شده به بخش غیر کشاورزی (NFP) اعلام می شود. این خبر همواره یکی از تاثیر گذارترین اخبار بر بازارهای مالی است و فردا نیز مستثنی نخواهد بود. برای فردا انتظار بازار در حدود ۱۹۰۰۰۰ است که اگر خبر نهایی پایین تر از این عدد اعلام شود برای دلار منفی و برای اونس طلا مثبت خواهد بود.

در حال حاضر اونس طلا در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۶۰ در حال نوسان است و پس از خبر فردا اگر آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا ضعیف اعلام شود این سطح شکسته خواهد شد. دیگر زوج ارزها و همچنین قیمت نفت نیز در فضای ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر فردا تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

در سایر تحولات همانطور که در نمودار پایین مشخص است قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات با سطوح مقاومت ۴۸۳۲ و ۴۸۳۷ دلار در هر تن مواجه است و ممکن است پس از لمس این منطقه مقاومت دوباره با کاهش قیمت مواجه شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس