تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم با توجه به آنکه قیمت توانسته از بالای الگوی مثلث شکل خارج شود سیگنال خرید قوی تا سطح ۱۲۷۳ صادر کند که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی می باشد. نمودار زیر مربوط به تغییرات یک ساعته اونس طلا می‌باشد که قیمت یک الگوی مثلث افزایشی (bullish triangle) شکل داده و انتظار می‌رود با شکسته شدن ضلع بالایی این الگو، قیمت اونس طلا به حرکت صعودی شارپی خود ادامه دهد.

در حرکت افزایشی اونس طلا چنانچه این سطح ۱۲۷۳ هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۷۵ و ۱۲۸۲ و پس از آن سطح ۱۲۸۸ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) و ۱۲۹۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) صادر خواهد کرد. در واقع هدف الگوی مثلث افزایشی برابر با ارتفاع این الگو یعنی سطح ۱۲۹۷ می‌باشد که در چارت زیر دیده می شود و برای امروز سطح حمایت قوی بر روی منطقه ۱۲۵۰ و ۱۲۴۸ قرار دارد که این ناحیه مماس با ضلع بالایی این الگو می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت اونس طلا در تلاش برای عبور از سطح مقاومت اولیه ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) است که به احتمال زیاد بتواند از این سطح با قدرت عبور کند و دوباره با افزایش روبرو شود. براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است اونس طلا با شکست این الگوی مثلث به حرکت افزایشی خود ادامه داده است و این شکست سطوح ۱۲۶۰ و ۱۲۶۵ در واقع یک فرصت خرید و ورود به پوزیشن خرید اونس طلا برای معامله‌گران می‌باشد.

از لحاظ تحلیل تکنیکال و بررسی شمارش امواج الیوت به باور ما این موج افزایشی ۳ که سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۱۹۰ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) است به احتمال زیاد بتواند به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۸۲ و ۱۲۸۸ افزایش یابد که در نمودار زیر از طریق بررسی الگوی مثلث که بین روز ۱۱ فوریه تا ۳ مارس ساخته شده است به وضوح مشخص است و از نظر منظر تحلیل تکنیکال افزایش امروز اونس طلا به بالاترین سطح ۱۳ ماهه گذشته در آستانه خبر آمار ماهیانه اشتغال آمریکا نیز به همین خاطر بوده است.

در نمودار زیر توجه کنید که خط روند بالایی این الگوی مثلث تقریبا صاف می باشد در حالی که خط پایینی رو به افزایش دارد و این الگو نشان می دهد که خریداران بعد از اعلام ضعیف آمار اشتغال بخش مدیریت عرضه خدمات آمریکا (ISM) که دیروز اعلام شد، شتاب بیشتری نسبت به فروشنده ها دارند و به عنوان یک الگوی افزایشی برای اونس طلا محسوب می شود و معمولا بعد از شکست الگو، قیمت روند صعودی قوی به خود می گیرد.

در واقع می توان چنین نتیجه گرفت پس از آن که دیروز از بالا الگوی مثلث شکسته شد نشان دهنده آغاز یک حرکت افزایشی قوی اونس طلا می باشد. اخبار متعددی که امروز از بازار کار آمریکا منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا را فراهم آورد. در این میان، بی شک در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اخبار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

بنابراین امروز گزارش اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در ماه فوریه ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و بازار انتظار دارد رقمی در حدود ۱۹۰۰۰۰ اعلام شود و نرخ بیکاری بدون تغییر همان رقم %۴٫۹ و آمار میانگین درآمدهای ساعتی به %۰٫۲ تغییر یابد. باید برای امروز انتظارات بازار را در نظر گرفت و در صورت عدم اجابت خواسته بازار، احتمال افزایش اونس طلا وجود خواهد داشت که اهداف بعدی آن را در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا