تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن دو مرتبه سطح مقاومت ۳۵٫۳۳ دلار/بشکه را لمس کند و اگر بتواند از این سطح مقاومت عبور کند تا سطوح ۳۵٫۸۲ و ۳۶٫۶۲ افزایش می یابد و سیگنال خرید به ترتیب با اهداف مشخص شده در نمودار زیر صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین به وضوح مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ قرار دارد.

هر چند این موج افزایشی کمی خسته به نظر می رسد و ممکن است امروز یا دوشنبه با مقاومت روبرو شود و مقداری جزئی اصلاح کند اما بعید است که این حرکت اصلاحی از حوالی سطح مقاومت ۳۵٫۳۳ رخ دهد به خاطر اینکه معمولا خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی جزو مقاومت قوی و مستحکمی محسوب نمی شود.

از این رو احتمال شکست این سطح و افزایش قیمت نفت تا حدود سطوح ۳۵٫۸۲ و ۳۶٫۶۳ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) زیاد است و پس از آن ممکن است قیمت مقداری اصلاح کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت مماس با ضلع بالایی الگوی کنج یا گوه (wedge) می باشد و در حرکت نزولی نیز سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۳۴٫۳۰ و ۳۴٫۱۰ و ۳۳٫۲۴ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شوند.

بنابراین اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی از حوالی سطوح مقاومت ۳۵٫۸۲ یا ۳۶٫۶۲، بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی باشیم و برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم آیا امروز با اعلام آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا افزایش قیمت نفت به بالای سطح ۳۵٫۳۳  ادامه خواهد یافت یا کمی دیگر به سمت ضلع پایینی خط روند الگوی کنج اصلاح خواهد کرد تا پتانسیل لازم برای شکست سطح مقاومت ۳۵٫۳۳ دلار/بشکه را بدست آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان به هدف افزایشی ۳۷٫۸۳ دلار/بشکه که روز گذشته بدان اشاره کردیم افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۳۶٫۹۱ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است امروز در آستانه اعلام آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا (NFP) این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و برای امروز سیگنال خرید صادر کرده است.

به باور ما قیمت نفت برنت در این موج از قدرت و توانایی زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت بالاتر یعنی سطح ۳۹٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) برخوردار است با این حال هدف واقع بینانه امروز را باید در حوالی سطح مقاومت ۳۷٫۸۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت.

برای قیمت نفت برنت در طی ۱ الی ۲ هفته آینده پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۴۲٫۶۰ افزایش یابد که این حرکت صعودی را الگوی سر و شانه معکوس که از ۲۹ ژانویه شکل گرفته، تایید کرده است. در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۳۶٫۲۵ (بالاترین سطح ۱ فوریه) باعث برگشت و اصلاح قیمت نفت برنت به سطح ۳۵٫۵۷ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود که البته این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست.

در هر صورت برای امروز شروع افزایش قیمت نفت برنت به معنای بیشتر شدن تعداد خریداران خواهد بود و این تقاضا به احتمال زیاد قیمت را در مسیر رسیدن به هدف قیمت ۳۷٫۸۳ و پس از آن سطح ۳۹٫۰۷ دلار/بشکه خواهد رساند که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت