تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۴۹۵۹ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن کامل سطح مقاومت قبلی ۴۸۳۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۳۵۶ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا حدود سطح مقاومت بعدی یعنی سطح ۴۹۵۹ فراهم شده است.

در نمودار زیر این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی می باشد و انتظار داریم بعد از رسیدن قیمت به این سطح مقداری به سوی سطح ۴۸۳۷ اصلاح کند که در چارت پایین دیده می شود.

لازم به ذکر است برای امروز کاهش سریع قیمت به پایین سطح ۴۸۳۷ به معنای شکست غلط و اشتباه (false break) خواهد بود که می تواند هدف ۴۷۱۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) را نمایان سازد که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه ما نیست.

با این حال برای امروز با توجه به تثبیت قیمت مس بالای سطح ۴۸۳۷ در صورت بروز این روند افزایشی، قیمت مس متمایل به رسیدن به پله‌های بالاتر یعنی سطح مقاومت ۴۹۵۹ خواهد بود. امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعودی قیمت مس به سطح ۴۹۵۹ و حتی بیشتر منجر شود.

از این رو فعلا قیمت مس درگیر مقاومتها و ساپورتهای متعددی در اطراف خود می باشد که شروع روند جدید آن مستلزم رهائی از این منطقه است و در حال حاضر در حرکت صعودی سطح ۴۹۵۹ و در حرکت اصلاحی سطح ۴۸۳۷ دلار/تن برای قیمت مس اهمیت زیادی دارند که در چارت پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی سیگنال امروز کمی مبهم و نامشخص است زیرا هنوز قیمت در اطراف سطح مقاومت ۱۵۸۵ دلار/تن در نوسان است. همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۰۷۸ (بالاترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

در حرکت صعودی چنانچه قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۱۵۸۵ دست یابد سیگنال افزایش به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۶۴۰ صادر خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۶۰۰ برسد شکست سطح مقاومت ۱۵۸۵ را بیشتر تایید خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۵۶۱ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) باعث برگشت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز مادامیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت ۱۵۶۱ قرار دارد نمی توان به کاهش قیمت امیدوار بود و شرط شروع صعود قیمت، خروج رو به بالای قیمت و استقرار معنادار آن در بالای ناحیه ۱۶۰۰ با حد تارگت ۱۶۴۰ دلار/تن است که در چارت پایین مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم