تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd :

هنوز هم قیمت یورو در روندی خنثی بین منطقه ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۱۰۰ قرار دارد و در این مسیر، همانطور که دیروز نیز عرض کردم سفارشات فروش در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۸۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه و ۲۰۰ ساعته ) الی ۱٫۳۱۰۰ و سفارشات خرید نیز در منطقه نزدیکی ۱٫۳۰۰۰ تشکیل شده است و در مسیر نزولی تنها به شرط شکسته شدن کامل سطح ۱٫۲۹۸۵ می تواند به کاهش قیمت تا منطقه ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۵۰ بیانجامد.

از این رو تا زمانیکه یکی از سطوح ۱٫۲۹۸۵ یا ۱٫۳۱۰۶ شکسته نشود جهت خاصی را برای یورو متصور نیستیم و همچنان می توان در منطقه کف اقدام به خرید و در منطقه سقف اقدام به فروش نمود و از این روند خنثی استفاده کرد.

بدین جهت از بالا تنها شکسته شدن سطح ۱٫۳۱۰۶ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) و عبور قیمت به بالای این سطح می تواند موجب حرکت صعودی شود. امروز تا بدین جای کار یورو بیشتر از ۱٫۳۰۷۸ نتوانسته بالاتر رود و هم اکنون این زوج ارز در قیمت ۱٫۳۰۲۵ درحال معامله شدن است و تلاش دارد دوباره منطقه ۱٫۳۰۰۰ را لمس کند و به سوی این هدف حرکت کند.

بنابراین فعلا قیمت یورو بین منطقه خنثی ۱٫۳۰۰۰ و ۱٫۳۱۰۰ در نوسان است و اگر ۱٫۲۹۸۵ به سمت پایین شکسته شود به راحتی تا حدود منطقه ۱٫۲۹۷۰ و ۱٫۲۹۵۰ پایین خواهیم رفت. به هر حال باید منتظر ماند و نظاره گر بود تا ببینیم از کدامیک از سطوح خارج خواهد شد ، ۱٫۳۱۰۶ یا ۱٫۲۹۸۵ ؟

*********************************

در زوج ارز EurJpy نیز در نمودار پایین می بینیم که کف قیمت در محدوده ۱۲۹٫۷۰ و بعدی در منطقه ۱۲۹٫۳۰ الی ۱۲۹٫۰۰ قرار دارد که سفارشات خرید نیز در همین منطقه چیده شده اند و سطوح مقاومت نیز در حدود ۱۳۰٫۷۰ و ۱۳۰٫۷۵ بعدی در منطقه ۱۳۱٫۰۰ تشکیل شده است.

در صورت تثبیت ۲ ساعته قیمت بالای سطح ۱۳۰٫۴۲ ( خط فیب ۶۱٫۸ درصدی از ۱۳۳٫۸۲ به ۱۲۴٫۹۴ ) راه برای صعود به سوی منطقه ۱۳۰٫۷۰ و ۱۳۰٫۷۵ الی منطقه ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۱٫۱۷ ( سقف ابر اندیکاتور ایچیموکو ) فراهم می شود.

باید توجه داشت که خط تنکان سن و کیجون سن به هم برخورد کرده اند که سیگنال خرید صادر کرده است که همین مسئله پتانسیل صعود قیمت این زوج ارز را نشان می دهد. در حرکت نزولی نیز تنها در صورت نفوذ قیمت به زیر سطح ۱۲۹٫۰۰ می بایست در سناریوی افزایشی تجدید نظر کرد.

در زوج ارز GbpJpy نیز منطقه کف امروز قیمت بر روی محدوده نزدیکی ۱۵۱٫۲۰ الی ۱۵۱٫۰۰ قرار دارد با حد تارگت و سود در نزدیکی منطقه مقاومت ۱۵۲٫۵۰ الی ۱۵۳٫۰۰ قرار گرفته است. با توجه به تاثیر ارزهای متقاطع بر روی یکدیگر و صعود ارزهای اصلی در مقابل ین ژاپن می توان در انتظار افزایش ارزش پوند به ین ژاپن نیز بود و ظهور چنین دیدگاهی نشانه های علاقمندی بازار به تقویت این زوج ارز را بیشتر می کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – ین ژاپنیوروین

 ************************************

در زوج ارز UsdJpy با پررنگ تر شدن روند ریسک پذیری در بازارهای مالی، دلار در مقابل ین ژاپن بار دیگر مجال آن را یافت تا به حرکت صعودی خود شتاب بیشتری دهد و برای امروز منطقه کف که سفارشات خرید چیده شده اند در دو منطقه نزدیکی ۹۹٫۵۰ و ۹۹٫۲۰ الی ۹۹٫۰۰ با حد سود و تارگت در نزدیکی منطقه ۱۰۰ تشکیل شده است.

در حرکت صعودی ، سطح مهم در منطقه ۱۰۰٫۱۵ است که در صورت شکسته شدن، می تواند به افزایش بیشتر این زوج ارز به سوی ۱۰۰٫۴۷ ( بالاترین سطح روز ۵ ژوئن ) و ۱۰۰٫۷۳ ( بالاترین سطح روز ۳ ژوئن ) بیانجامد. هدف بعدی نیز بر روی سطح ۱۰۱٫۳۸ قرار گرفته است که بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی و نزدیک به سقف ابر سبز رنگ اندیکاتور ایچیموکو می باشد که در نمودار زیر مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار – ین ژاپن

ین ژاپن

 ************************************

GbpUsd

 در این زوج ارز برخورد خطوط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه نشان می دهد که روند این حرکت نزولی است. سطوح مقاومت مستحکمی در منطقه ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۲۸۰ الی ۱٫۵۳۰۰ تشکیل شده اند که سفارشات فروش به ترتیب نیز در نزدیکی این منطقه قرار گرفته اند

امروز نیز در سشن اروپا دیدیم که اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن های فروش در نزدیکی منطقه ۱٫۵۲۳۸ و ۱٫۵۲۵۰ و نیز شکسته شدن سطح ۱٫۵۲۰۰ و ۱٫۵۱۸۰ دلیلی برای این مدعا است.

همانطور که دیروز اشاره کردیم استمرار حرکت نزولی می تواند منجر به سقوط قیمت تا نرخ ۱٫۵۱۶۰ و ۱٫۵۱۵۰ گردد و در صورت شکسته شدن این منطقه، روند نزولی پرقدرتی تا سطح ۱٫۵۰۵۰ ( خط فیب ۷۶٫۴ درصدی ) شروع خواهد شد که در نمودار زیر مشخص است

از نظر تحلیل فاندامنتال و بنیادی ، تردیدی نیست که حرکت کاهشی اخیر پوند ، ارتباط مستقیمی با انتشار اخبار بسیار مثبت و قوی اقتصادی ایالات متحده و تقویت شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا دارد و شاید انتشار همین اخبار برای فروشندگان پوند دلخوشی های زیادی را به همراه آورده است.

با این توضیح، هرچند در طی روزهای گذشته، پوند سعی در حفظ قدرت کاذب خود تا منطقه ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۲۸۰ کرده بود، اما با حرکت امروز و سقوط شدید، دور جدیدی از روند نزولی برای آن رقم خورده است که می تواند به هدفهای زیر ۱٫۵۱۰۰ کاهش یابد که در نمودار زیر به وضوح مشخص است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند