تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سوی سطح ۱۲۷۳ افزایش یابد و این حرکت افزایشی را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۲۵۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۱۹۰ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) تشکیل شده است.

در چارت پایین این موج افزایشی موقتا در نزدیکی مقاومتهای ۱۲۷۳ و ۱۲۷۸ با چالش مواجه شده است و مقداری به سوی خط روند بالایی الگوی مثلث برگشت داشته است که به باور ما این حرکت اصلاحی در حوالی همان سطح ۱۲۵۰ به پایان رسیده است و موج افزایشی ۳ دوباره از سرگرفته خواهد شد.

ما برای قیمت اونس طلا پیش بینی می کنیم در این موج دوباره به سوی سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۷۸ افزایش یابد که این موج هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۰۷ درصدی قرار دارند. حمایت بعد از سطح ۱۲۵۸ بر روی ۱۲۵۰ دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده است.

از منظر تحلیل فاندامنتال هر چند روز جمعه با اعلام مهمترین خبر تاثیر گذار در حرکت بازار، اخبار اشتغال ایجاد شده در ایالات متحده، اونس طلا با نوسانات بسیار زیادی همراه بود و پس از اعلام افزایش تعداد اشتغال اونس طلا به ۲۴۲۰۰۰ نتوانست خود را پایین سطح حمایت ۱۲۵۰ تثبیت کند اما دوباره با افزایش روبرو شده است.

از سوی دیگر با اعلام کاهش میانگین درآمدهای نقدی آمریکا (%۰٫۱-) بار دیگر احتمال عدم افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو در ماه مارس، معامله گران را وادار به گرفتن پوزیشن خرید اونس طلا نمود، امری که به افزایش دوباره اونس طلا به بالاترین سطح ۱۳ ماهه گذشته منتهی شد. همانطور که می دانیم میانگین دستمزد ساعتی آمریکا از مولفه های مهم اشتغال آمریکا است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

از نوسانات شدید و غیرقابل پیش بینی روز جمعه، تنها این موضوع را می توان نتیجه گرفت که بازار همچنان در تردید است و نسبت به آینده نرخ بهره بانکی ایالات متحده چندان مطمئن نیست و اکنون به نظر می رسد، روند افزایشی اونس طلا در حال تثبیت بالای سطح ۱۲۵۰ است.

در نمودار زیر چنانچه به همین صورت قیمت در محدوده های بالای این سطح قرار گیرد، امکان پایداری روند افزایشی به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۷۸ بیشتر خواهد شد که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید. این عوامل و تحولات باعث شده تا اونس طلا همچنان به عنوان دارایی امن و مطمئن بازار در هفته های اخیر مورد اقبال معامله گران و سرمایه گذاران قرار گیرد و پیش بینی می کنیم به سیر صعودی خود به ترتیب تا سطوح ۱۲۷۳ و ۱۲۷۸ و حتی بالاتر ادامه دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا