تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۶٫۶۲ دلار/بشکه را لمس کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۳۷٫۲۷ صادر خواهد کرد. کاهش دکل های حفاری نفت آمریکا برای یازدهمین هفته متوالی نیز به افزایش قیمت نفت اشاره دارد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ تشکیل شده است و احتمال ادامه سیر صعودی قیمت نفت بیشتر است.

در نمودار پایین خط روند بالایی الگوی کنج یا گوه (wedge) به افزایش قیمت تا سطح ۳۷٫۲۷ اشاره دارد و الگوی کف دو قلو که در سطوح ۲۰ ژانویه و ۱۲ فوریه ساخته شده است تقویت قیمت نفت تا سطح ۴۳ را پیش بینی می کند.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۳۵٫۸۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد. تحولات اخیر فرصت خوبی را برای خریداران نفت فراهم خواهد آورد و بار دیگر جرقه های خرید نفت در بازار شعله ور خواهد گردید.

از نقطه نظر فاکتورهای تحلیل تکنیکال نفت در حال حاضر قیمت وارد منطقه‌ای بسیار مهم در حد فاصله ۱۲۳٫۶ و ۱۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی شده است و با بررسی رفتار تکنیکال قیمت در روزهای آتی می توان به امکان صعود و احتمال افزایش قیمت نفت نیز پی برد.

این امکان وجود دارد که قیمت در این ناحیه مقداری کوتاه استراحت نماید و بعد از شکسته شدن سطح مقاومت ۳۶٫۶۲ سرعت افزایش قیمت نفت به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد و به سطوح ۳۷٫۲۷ و ۳۷٫۹۲ دلار/بشکه افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا نزدیکی سطح مقاومت ۳۹٫۷۱ دلار/بشکه افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۳۹٫۰۷ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) قرار گرفته است و در این موج قادر است تا نزدیکی سطح مقاومت ۴۲٫۵۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) افزایش یابد.

در چارت پایین الگوی سر و شانه معکوس که از روز ۲۹ ژانویه شکل گرفته است به افزایش قیمت نفت تا سطح ۴۲٫۶۰ اشاره دارد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۴۲٫۵۷ می باشد. در حال حاضر و در حوالی سطوح ۳۸٫۳۰ و پس از آن سطح ۳۷٫۸۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) نقش حمایتی را برای قیمت نفت به عهده داشته است.

برای امروز هدف واقع بینانه ما دسترسی به سطح مقاومت ۳۹٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) می باشد که اگر با قدرت شکسته شود دوباره سیگنال خرید این بار با هدف سطح ۴۰٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) صادر می نماید. در حرکت نزولی هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۳۸٫۳۰ می باشد.

بنابراین براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است در نگاه اول فرم کندل های این بازه زمانی نشان از شروع روند صعودی قیمت نفت برنت دارد و اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال، قیمت نفت برنت را در حال ورود به موج افزایشی به سطح ۳۹٫۷۱ دلار/بشکه نشان میدهد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت