تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح مقاومت ۵۱۱۱ دلار/تن افزایش یابد که این حرکت افزایشی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹۵۹ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۳۵۶ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای افزایش قیمت مس فراهم شده است.

در نمودار پایین سطح مقاومت بعدی بر روی سطح ۵۱۱۱ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) دیده می شود و سطح مقاومت دیگری بر روی سطح ۵۰۰۱ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت مس به خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ تشکیل شده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۹۵۹ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) باعث برگشت قیمت مس به سطح ۴۸۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که در چارت پایین مشخص است.

اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال مس در سیگنالهای خود هنوز تاکید بر بازگشت قیمت ندارند و قیمت فعلا صعودی پیش بینی می شود و نباید در قیمتهای فعلی به ورود پوزیشن فروش فکر کنیم مگر آنکه از پایین سطح حمایت ۴۹۵۹ با قدرت شکسته شود که این سناریو برای امروز مورد توجه ما نیست.

بنابراین براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود احتمال افزایش مس قیمت به سطح ۵۰۰۱ و سپس ۵۱۱۱ دلار/تن بوجود خواهد آمد و با در نظر گرفتن احتمال بروز این اتفاق در قیمت مس و امکان افزایش قیمت، مس در مسیر افزایشی خود حرکت خواهد نمود که اهداف بعدی آن را در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۶۱ دلار/تن را تاچ کند و این حرکت را قرار گرفتن قیمت برای مدت طولانی در پایین سطح مقاومت ۱۵۸۵ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۲۰۷۸ (بالاترین سطح ۶ نوامبر ۲۰۱۴) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است.

هر چند قیمت آلومینیم آلیاژی موقتا به بالای این سطح مقاومت رسید اما کاهش دوباره قیمت به پایین این سطح نشاندهنده خسته شدن موج اصلاحی قیمت از سطح ۱۴۷۶ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) است.

به باور ما برای امروز محتمل ترین سناریوی ممکن آن است که قیمت آلومینیم آلیاژی مقداری به سوی سطح حمایت ۱۵۶۱ اصلاح کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۹۷۷ (بالاترین سطح ۶ مه ۲۰۱۵) به ۱۴۳۲ است.

بنابراین براساس آنچه که در چارت پایین دیده می شود یادآوری می شود که هنوز قیمت با سطح مقاومت ۱۵۸۵ مواجه است و با بروز شرایط اصلاحی احتمالی در قیمت آلومینیم آلیاژی امکان اصلاح و ریتریس قیمت تا سطح ۱۵۶۱ دلار/تن وجود دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم