تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح مقاومت ۳۸٫۷۲ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح هم شکسته شود سیگنال خرید جدید تا سطح ۳۹٫۲۶ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ قرار دارد.

در چارت پایین کف دو قلو در حوالی سطح ۲۶ پایین ترین سطوح ۲۰ ژانویه و ۱۲ فوریه به هدف افزایشی قوی ۴۳ اشاره دارد که این سطح خیلی به نزدیک سطح ۴۳٫۴۰ (خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی) قرار دارد. توجه داشته باشید که رسیدن به این سطح در بهترین شرایط صورت خواهد گرفت.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۳۷٫۲۷ (خط فیبوناچی ۱۵۰ درصدی) و ۳۶٫۶۲ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می باشد. همانطور که روز گذشته گفتیم هم اکنون، روند قیمت نفت صعودی است و انتظار صعود قیمت تا سطح ۳۸٫۷۲ وجود دارد و تثبیت قیمت به بالای این نرخ می تواند منجر به افزایش به ترتیب تا سطوح ۳۹٫۲۶ و ۴۰٫۰۱ گردد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

این روزها، بهتر آن است که حرکات نفت را در نمودار پایین نگاه کنیم و این همان وضعیت افزایشی است که طی روزهای گذشته گفته بودیم و زمینه را برای ورود مجدد خریداران فراهم کرده و آماده افزایش بیشتر تا نرخ ۳۹٫۲۶ و ۴۰٫۰۱ خواهد کرد و می توان ادامه صعود نفت را بیش از پیش مجسم کرد.

از این رو برای امروز تثبیت قیمت نفت در بالای سطوح حمایت ۳۷٫۲۷ و ۳۶٫۶۲ می تواند به معنای استمرار حرکت صعودی به ترتیب به سطوح ۳۹٫۲۹ و ۴۰٫۰۱  تعبیر گردد امری که در صورت تحقق می تواند بار دیگر به صعودی قیمت نفت به نرخ ۴۰٫۰۱ دلار/بشکه و حتی بیشتر منجر شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۴۱٫۲۳ دلار/بشکه را بشکند و تا حدود سطح مقاومت بعدی ۴۲٫۵۷ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قدرتمند C تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) شکل گرفته است و در این موج قادر است تا سطح مقاومت بعدی ۴۲٫۵۷ افزایش یابد که این سطح محل برخورد قیمت نفت برنت به خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی می باشد.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که الگوی سر و شانه معکوس که از سطح ۲۹ ژانویه به این سو شکل گرفته است اشاره به افزایش قیمت به سطح ۴۲٫۶۰ دارد. در طی چند روز گذشته قیمت نفت برنت پتانسیل و قدرت زیادی را برای صعود بدست آورده است و به باور ما براحتی می تواند از سطح مقاومت ۴۱٫۲۳ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) عبور کند.

در حرکت نزولی سطح حمایت بر روی ۴۰٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) قرار دارد که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال اصلاح به سوی سطح ۳۹٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) صادر می کند. بنابراین، همچنان روند حرکت نفت برنت را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت فعلا ادامه داشته باشد.

اکنون چنانچه پیش بینی می شد، با صعود قابل توجه نفت برنت که رالی قوی را در طی چند روز گذشته از خود بجا گذاشته است، اکنون حرکت افزایشی نفت برنت آغاز شده است و انتظار می رود پس از آن باز هم شاهد ادامه صعود تا نرخهای جدیدی یعنی به ترتیب سطوح ۴۱٫۲۳ و ۴۲٫۵۷ دلار/بشکه باشیم.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت