تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح حمایت ۴۸۳۷ دلار/تن اصلاح کند و این حرکت کاهشی را قرار گرفتن قیمت در پایین سطح حمایت ۴۹۵۹ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی سطح ۴۹۵۹ قرار داشت که شکسته شد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۳۵۶ (بالاترین سطح ۹ اکتبر) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) تشکیل شده بود. سطح حمایت بعدی بر روی سطح ۴۸۳۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دیده می شود.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت مس اگر دوباره موفق به افزایش به بالای سطح ۴۹۵۹ شود با مقاومت دیگری در سطح ۵۰۰۱ مواجه خواهد شد. این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ قرار دارد.

در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰۰۱ باعث رسیدن قیمت به سطح مقاومت بعدی ۵۱۱۱ می شود که بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد. در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت مهم ۵۱۱۱ احتمالاً فرصت خوبی برای ورود به پوزیشن خرید با تارگت ۵۳۵۶ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) خواهد بود که برای امروز این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

براساس تحلیل تکنیکال در حال حاضر قیمت مس کماکان در موج اصلاحی قرار دارد که در نتیجه، احتمال ادامه حرکت اصلاحی و ریتریس را به سوی سطح حمایت حمایت ۴۸۳۷ دلار/تن بیشتر می کند که در چارت پایین دیده می شود و ما در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است و منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن فعلا بین سطوح خنثی ۱۵۸۱ و ۱۶۰۰ دلار/تن در نوسان باشد و بعد از آن با شکسته شدن یکی از سطوح فوق جهت قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح خنثی بین محدوده خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده اند.

در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۶۰۰ با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به ۱۶۱۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) و در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۸۱ شکسته شود سیگنال کاهش به سطح ۱۵۶۳ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) صادر می شود.

به باور ما تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت این فلز را نشان می دهد و این موضوع را می توان از آنجا متوجه شد که موج C در قالب پنج موج کوچک شکل رفته است که نشاندهده تکمیل شدن این موج می باشد و معامله گران در انتظار شروع یک روند حرکت، پس از چند روز حرکت خنثی هستند.

از این رو در نمودار زیر، ادامه حرکت خنثی را برای قیمت آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم و معامله گران در انتظار خروج قیمت از روند خنثی هستند و انتظار می رود، تا زمانی که آلومینیم آلیاژی حرکتی را برای شروع یک روند صعودی یا نزولی آغاز نکند، قیمت در نوسانات خنثی بین سطوح حمایت ۱۵۸۱ و مقاومت ۱۶۰۰ دلار/تن قرار داشته باشد تا با قدرت شکسته شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم