تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

هم اکنون در حدود چند روزی است که اونس طلا در نوار بسیار باریکی بین ۱۲۵۰ و ۱۲۷۸ در حال نوسان است که چنین رفتاری کمتر از اونس طلا دیده می شود و این مسئله احتمال شکست (Break out) را قوی تر می کند.

علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند هفته گذشته انتظار بازار برای جلسه بسیار حیاتی بانک مرکزی اروپا نیز موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است. وضعیت برای اونس نقره نیز تقریبا به همین منوال است و چند روزی است که شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی فردا را قویتر خواهد کرد.

برای امروز پیش بینی می کنیم قیمت جهانی اونس طلا در روندی خنثی مابین نرخهای ۱۲۵۰ و ۱۲۷۰ قرار بگیرد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد. همانطور که در نمودار زیر مشخص است سطح حمایت بعد از ۱۲۵۸ بر روی نرخ ۱۲۵۰ یعنی بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۹۰ می باشد.

برای امروز چنانچه قیمت اونس طلا به زیر سطح ۱۲۵۰ برسد و دو ساعته پایین آن تثبیت شود الگوی سقف دو قلوی کوچک بیشتر تایید خواهد شد که می تواند باعث اصلاح و برگشت قیمت به سطوح ۱۲۳۵ و ۱۲۲۰ شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند این در حالی است که اگر کندل امروز بالای سطح ۱۲۵۸ بسته شود دوباره باعث افزایش قیمت به سوی سطح ۱۲۷۸ می شود که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی می باشد.

هر چند موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر مقداری از بالاترین میزان خود در ۱۸ ماهه گذشته کاهش یافت و با ۲٫۳۸ تن کاهش به ۷۹۰٫۷۴ تن رسید اما ما پیش از تعیین استراتژی کوتاه مدت، در انتظار خواهیم ماند تا تحولات این هفته بازار و جلسه روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا (ECB) را بررسی نماییم. این مسئله حکایت از آن دارد که گمانه زنیها در باره جلسه فردا ECB همچنان به ضرر یورو است و معامله گران انتظار دارند تا دراقی برای یورو سیگنال منفی روانه بازار کند.

از سوی دیگر اقتصاد جهانی همچنان با مشکلات قابل توجهی مواجه است که اکنون مثل آتشی زیر خاکسترند و پس از مدت زمانی بار دیگر فوران خواهد کرد. در حال حاضر، حرکت در روندی خنثی قرار دارد و از این رو، تا زمان شروع یک حرکت مشخص، می بایست به انتظار ماند و از این رو برای امروز به باور ما در شرایط فعلی، بهترین گزینه، خرید بالای سطح ۱۲۷۰ با تارگت ۱۲۷۸ و فروش پایین ۱۲۵۰ با تارگتهای اول ۱۲۴۵ و ۱۲۴۰ است که در نمودار پایین مشاهده می کنید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا