تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن به حرکت اصلاحی روز گذشته خود که در برخورد به سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه اتفاق افتاده است در حوالی سطوح حمایت ۳۵٫۸۲ و ۳۵٫۵۵ خاتمه دهد و دوباره به سوی سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را بررسی سطوح فیبوناچی و الگوی کف دو قلو در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این الگوی کف دو قلو در حوالی سطح ۲۰ مارس و ۱۶ فوریه تشکیل شده است که هدف افزایشی قوی ۴۳ را نشانه گرفته است و این هدف بسیار نزدیک به سطح ۴۳٫۴۰ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت نفت به خط فیبوناچی ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c می باشد که این موج سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۶٫۰۵ می باشد که در چارت پایین مشخص است.

به اعتقاد ما کاهش اخیر قیمت نفت بیشتر به خاطر برخورد قیمت به سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) می باشد و این حرکت کاهشی در واقع یک حرکت برگشتی و پول بک به سمت خط گردن از الگوی کف دو قلو در نظر گرفته می شود که به احتمال زیاد دوام چندانی نخواهد داشت و برای امروز بازار در انتظار آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا (پیش بینی بازار ۳٫۸۶۷+ میلیون بشکه) در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران است.

بنابراین براساس آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است به احتمال زیاد همانطور که اشاره کردیم این حرکت پول بک در بالای سطوح حمایت ۳۵٫۸۲ و ۳۵٫۵۵ پایان می یابد و بعد از آن باید دوباره منتظر سیگنال خرید و افزایش قیمت نفت باشیم و در واقع می توان گفت ادامه صعود قیمت نفت از سطح ۲۶٫۰۵ می تواند تایید کننده این موضوع بوده و مجدداً احتمال صعود قیمت به سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه را بوجود آورد که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در نزدیکی سطح ۳۹٫۰۷ دلار/بشکه مورد حمایت قرار بگیرد و چنانچه قیمت به زیر این سطح کاهش یابد باعث اصلاح قیمت به نزدیکی سطح حمایت ۳۷٫۸۳ می شود که این سناریو برای امروز نامتحمل است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) محسوب می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال به باور ما این موج C هنوز تکمیل نشده است و الگوی سر و شانه معکوس که از روز ۲۹ ژانویه شکل گرفته است اشاره به افزایش قیمت نفت برنت به سطح ۴۲٫۶۰ دارد که این سطح نزدیک به سطح ۴۲٫۵۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می باشد.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت در کانال افزایشی شکل گرفته است که کف این کانال محدوده ای در حدود سطح ۳۹٫۰۷ را نشان می دهد و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت نفت برنت در کانال افزایشی حرکت کند.

لازم به ذکر است هر گونه حرکت اصلاحی محدود به کف این کانال یعنی حوالی سطح ۳۹٫۰۷ باشد و خریداران نفت برنت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت. بنابراین، همچنان روند حرکت نفت برنت را افزایشی می دانیم و انتظار می رود این حرکت افزایشی نیز ادامه داشته باشد که در چارت پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت