تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به سوی سطح ۴۷۴۱ دلار/تن اصلاح کند که این موضوع را ناتوانی قیمت مس در عبور از سطح مقاومت ۵۰۰۱ در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار دارند.

به باور ما افزایش قیمت مس از سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) خیلی تند و سریع اتفاق افتاده است و برای امروز احتمال تشکیل یک موج اصلاحی وجود دارد از این رو امکان استمرار موج افزایشی بعید به نظر می رسد.

در حرکت نزولی مس چنانچه قیمت به زیر سطح ۴۷۴۱ برسد منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۵۲۱ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی قرار دارد و این در حالی است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی مس محدود به سطح مقاومت ۴۹۲۷ خواهد بود که در چارت پایین مشخص است.

اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال قیمت مس فعلا نشانه‌ای از صعود قیمت ندارد و رفتار قیمت در این حالت دلالت بر یک حرکت اصلاحی دارد و چنانچه قیمت بخواهد اقدام به ریزش کند آنگاه به سمت هدف ۴۷۴۱ دلار/تن حرکت خواهد کرد که این احتمال بسیار محتمل به نظر می رسد و این هدف در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سوی سطح ۱۵۳۱ دلار/تن کاهش یابد که این موضوع را تکمیل شدن حرکت سه موجی از سطح ۱۴۳۲ (بالاترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است موج c در قالب پنج ریز موج تشکیل شده است که این ساختار از امواج الیوت ویو نشانه ی قوی در جهت تکمیل شدن این چرخه از امواج الیوت است. در نمودار زیر فعلا در کوتاه مدت نباید منتظر افزایش قابل توجه قیمت باشیم و شانس کاهش قیمت برای امروز کم نیست و حال چنانچه پتانسیل کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی ایجاد گردد، آنگاه هدف بعدی بر روی سطح ۱۵۳۱ خواهد بود.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو موج پنجم از موج c یعنی موج ۵ در درون یک کانال باریکی در نوسان است که کانال دوبل آن هدفی در حدود سطح ۱۵۳۱ را نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج بزرگتر C از سطح ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) قرار گرفته است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۱۵۸۱ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) است. در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی معاملات قیمت آلومینیم آلیاژی در کنار تحلیل تکنیکال این فلز امروز پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۱۵۳۱ دلار/تن کاهش داشته باشد که در نمودار پایین مشخص است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم