تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۱۲۵۸ تثبیت شده است، به سوی سطح ۱۲۳۵ اصلاح کند که این موضوع را بررسی الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطوح ۱۲۷۸ – ۱۲۷۹ و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است خط گردن این الگو که در سطح ۱۲۵۸ قرار داشت با قدرت شکسته شده است و در چند روز گذشته قیمت نتوانسته خود را به بالای این سطح برساند و این به معنای استمرار حرکت اصلاحی قیمت اونس طلا از سطح ۱۲۷۸ به سوی سطح ۱۲۳۵ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد و سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۹۰ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) محسوب می شود.

در حرکت صعودی اولین سطح مقاومت اونس طلا بر روی سطح ۱۲۵۸ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود و حداقل یکی دو ساعت بالای آن تثبیت شود می تواند باعث افزایش قیمت به سطح ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) شود. الگوی واگرایی کاهشی در اندیکاتور روزانه مک دی (MACD) اشاره به ادامه حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۲۳۵ از طریق شکست نزدیک ترین سطح حمایت ۱۲۴۲ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) دارد.

امروز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) برای تعیین نرخ بهره ساعت ۱۶:۱۵ به وقت تهران آغاز می شود و از آنجاییکه تا قبل از این خبر یورو تحت فشارهای نزولی است، عمده توجه بازار به تصمیماتی است که از نشست بانک مرکزی اروپا و کنفرانس خبری دراقی در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران حاصل خواهد شد. انتظار می رود نرخ بهره سپرده بانک مرکزی اروپا به میزان ۱۰ واحد پایه دیگر کاهش یابد و این احتمال وجود دارد که برنامه خرید ماهیانه دارایی ها به میزان ۱۰ تا ۳۰ میلیارد یورو دیگر گسترش یابد.

بازار پیش بینی می کند بانک مرکزی اروپا به افزایش بودجه خرید دارایی ها اقدام خواهد نمود و چنانچه ارزش یورو در بازارها با کاهش مواجه شود، شروع یک حرکت اصلاحی برای اونس طلا می تواند با شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۴۲ زمینه را برای اصلاح تا سطح ۱۲۳۵ آماده کند در غیر این صورت انتظار می رود بازگشت مجدد قیمت اونس طلا به بالای سطح مقاومت ۱۲۵۸ فرصتهایی را برای خریداران فراهم آورد.

امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران در انتظار نوسانات اونس طلا در واکنش به کنفرانس خبری ریس بانک مرکزی اروپا خواهیم بود. اعلام تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفته نیز از دیگر اخبار اقتصادی آمریکا در این ساعت می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا