تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه را دوباره تاچ کند و اگر موفق به شکست این سطح مقاومت شود سیگنال خرید تا سطوح ۴۰٫۰۱ و ۴۱٫۴۲ صادر خواهد کرد. به باور ما افزایش قیمت به سطح ۳۸٫۷۰ برای امروز تاییدی در جهت شکسته شدن سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ می باشد که می تواند هدف افزایشی ۴۰٫۰۱ را نمایان سازد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت اولیه بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) قرار دارد و مقاومت بعدی نیز بر روی خط فیبوناچی ۱۶۱٫۳۸ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۲۶٫۰۵ قرار گرفته است.

در چارت پایین همانطور که اشاره کردیم عبور کامل قیمت نفت از سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ و افزایش آن به سطح ۳۸٫۷۰ از نظر بررسی تحلیل تکنیکال می تواند منجر به صدور سیگنال خرید و تقویت بیشتر قیمت نفت به ترتیب تا سطوح ۴۰٫۰۱ و ۴۱٫۴۲ گردد که در چارت پایین مشخص است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی محدود به سطح حمایت ۳۶٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد. بنابراین برای امروز می بایست به شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ توجه داشته باشیم. به باور ما حرکت صعودی نفت ادامه خواهد داشت و ما در بالای سطح ۳۸٫۴۹ به گرفتن پوزیشن خرید ادامه خواهیم داد.

بدین ترتیب، ترجیح می دهیم در سطوح بالای ۳۸٫۴۹ اقدام به ورود در پوزیشن خرید با هدفهای ۴۰٫۰۱ و پس از آن سطح ۴۱٫۴۲ نماییم و از این رو، در انتظار فرصت برای ورود به پوزیشن خرید در بالای سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه خواهیم بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح مقاومت ۴۱٫۲۳ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید تا سطح مقاومت بعدی ۴۲٫۵۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) می باشد.

براساس الگوی سر و شانه معکوس که از سطح ۲۹ ژانویه شکل گرفته است این موج افزایشی C به هدف ۴۲٫۵۷ اشاره دارد که سقف این دو کانال افزایشی هدف ۴۲٫۵۷ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) را نشانه گرفته است.

در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی ۴۰٫۴۱ (خط فیبوناچی ۱۱۴٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود باعث اصلاح جزیی قیمت نفت برنت به سطح ۳۹٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) می شود. بنابراین برای امروز شکسته شدن سطح مقاومت ۴۱٫۲۳ سرنوشت قیمت نفت برنت را تعیین خواهد کرد.

طبق نمودار پایین در صورت شکسته شدن این سطح مقاومت، حرکت افزایشی قیمت نفت برنت با شدت بیشتری به سوی سطح مقاومت بعدی ۴۲٫۵۷ ادامه خواهد یافت، در غیر این صورت، احتمال تشکیل یک حرکت اصلاحی را به سطوح ۳۹٫۷۱ و ۳۹٫۰۷ دلار/بشکه بوجود خواهد آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت