تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

دلیلی برای تغییر تحلیل روز گذشته وجود ندارد و امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن همچنان بتواند به سوی سطح ۴۷۴۱ دلار/تن اصلاح داشته باشد که این موضوع را همانطور که روز گذشته گفتیم ناتوانی قیمت مس در عبور از سطح مقاومت ۵۰۰۱ در چارت پایین تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت و حمایت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه) قرار دارند که روز گذشته نیز بدان اشاره کردیم.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما افزایش قیمت مس از سطح ۴۴۳۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) خیلی تند و سریع اتفاق افتاده است و برای امروز احتمال تشکیل یک موج اصلاحی وجود دارد از این رو امکان استمرار موج افزایشی بعید به نظر می رسد که در چارت پایین مشاهده می کنید. عدم قدرت مس در شکست مقاومت ۵۰۰۱ به معنای تکمیل شدن چرخه سه موجی از سطح ۴۳۱۸ است و کف موج دوم یعنی موج b در سطح ۴۳۴۰ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) به احتمال زیاد در روزهای آینده تاچ خواهد شد.

در حرکت نزولی مس چنانچه قیمت به زیر سطح ۴۷۴۱ برسد منجر به کاهش قیمت مس به سوی سطح ۴۵۲۱ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۷ درصدی قرار دارد و این در حالی است که برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی مس محدود به سطح مقاومت ۵۰۰۱ خواهد بود که در چارت پایین مشخص است.

اندیکاتورهای مربوط به تحلیل تکنیکال قیمت مس فعلا نشانه‌ای از صعود قیمت ندارد و رفتار قیمت در این حالت دلالت بر یک حرکت اصلاحی دارد و چنانچه قیمت بخواهد اقدام به ریزش کند آنگاه به سمت هدف ۴۷۴۱ حرکت خواهد کرد که این احتمال بسیار محتمل به نظر می رسد و این هدف در چارت پایین به وضوح مشخص گردیده است. در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰۰۱ باعث رسید قیمت مس به سطح ۵۴۲۴ دلار/تن می شود که بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۱۵۵۶ دلار/تن را لمس کند و این موضوع را تکمیل شدن حرکت افزایشی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) تایید کرده است. این موج افزایشی در قالب یک ساختار اصلاحی پیچیده شکل گرفته است.

از نظر بررسی امواج الیوت ویو موج آخر یعنی موج c در قالب پنج موج کوچک شکل گرفته است و این نوع از ساختار امواج الیوت قویا به تکمیل شدن این موج افزایشی اشاره دارد و برای یک الی دو هفته آینده پیش بینی می کنیم که قیمت آن تا سطح ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) ریزش داشته باشد.

همانطور که در چارت پایین مشخص است بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۴۷۶ (پایین ترین سطح ۱۰ فوریه) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) به سطح حمایت ۱۵۵۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) اشاره دارد که موقتا مانع از ریزش قیمت شده است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح حمایت اتفاق افتاده است به احتمال زیاد در پایین سطح ۱۵۸۶ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) پایان می یابد و پس از آن باید منتظر کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت ۱۵۵۶ و ۱۵۴۰ و پس از آن سطوح ۱۵۲۵ و ۱۵۰۶ دلار/تن باشیم که در چارت پایین به وضوح دیده می شوند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم