تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم در صورت تثبیت دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۸۲ قیمت آن به نزدیکی سطح ۱۲۸۸ افزایش یابد و اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید تا سطح ۱۲۹۷ صادر خواهد کرد.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۳ از سطح ۱۲۱۱ (پایین ترین سطح ۲۶ فوریه) قرار دارند.

در نمودار پایین این موج به همراه امواج دیگر از چرخه پنج موجی از سطح ۱۲۰۱ (پایین ترین سطح ۲۲ فوریه) در درون یک الگوی مثلث مورب پهن شونده شکل گرفته اند که سقف این خط روند هدف ۱۲۹۷ را نشانه گرفته است.

در حرکت اصلاحی سطوح حمایت به ترتیب بر روی ۱۲۶۵ (خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی) و ۱۲۵۸ قرار دارند و اگر به هر دلیلی این سطوح شکسته شوند باعث اصلاح و برگشت به سطح ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) می شود که این سناریو بستگی به شکست و تثبیت دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۶۵ دارد.

صعود مجدد اونس طلا به نرخهای بالا و ثبت بیشترین سطح ۱۳ ماهه گذشته همان اتفاقی بود که پیشتر انتظار آن وجود داشت و بدان اشاره کرده بودیم. در حال حاضر، اونس طلا همچنان در سطوح بالای سطح ۱۲۶۵ قرار دارد و از منظر تحلیل تکنیکال این احتمال قویاً وجود دارد که حرکت افزایشی آن امتداد بیشتری به سوی سطح ۱۲۸۸ و ۱۲۹۷ داشته باشد.

افزایش قیمت اونس طلا به بالاترین سطح ۱۳ ماهه گذشته بیشتر به این خاطر بود که روز گذشته سرمایه گذاران از سخنان ماریو دراقی ریس بانک مرکزی اروپا همانند ماه دسامبر ناامید شدند که همین مساله به تقویت اونس طلا انجامیده است و در نتیجه، اونس طلا و یورو به نرخهای بالاتری صعود کردند.

از سوی دیگر موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر با ۵٫۹۵ تن افزایش دیگر به ۷۹۸٫۷۷ تن رسید که بالاترین میزان ذخایر طلا صندوق اسپایدر از ماه اوت ۲۰۱۴ به این سو است. این صندوق بزرگترین ETF جهان است که بر روی طلا کار می کند و هم اکنون مالک حدود ۷۹۸٫۷۷ تن طلا است.

در صورت تحقق این حرکت افزایشی، احتمال افزایش قیمت اونس طلا به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۸۸ و ۱۲۹۷ و پس از آن سطوح ۱۳۰۰ و ۱۳۰۸ الی ۱۳۱۲ (خط فیبوناچی ۱۶۱٫۸ درصدی) بوجود خواهد آمد. از این رو در صورت تایید این موضوع، احتمال شروع دور جدیدی از افزایش اونس طلا در موج ۵ بعید نخواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا