تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا پیش بینی می کنیم قیمت آن با توجه به آنکه سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ دلار/بشکه را شکسته است اگر به همین صورت یکی دو ساعت بالای سطح ۳۸٫۷۰ تثبیت شود نشاندهنده شکست کامل مقاومت ۳۸٫۴۹ می باشد که می تواند سیگنال خرید تا سطح ۴۰٫۰۱ صادر کند.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از موج نزولی ۵۰٫۹۲ (بالاترین سطح ۹ اکتبر ۲۰۱۵) به ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه) قرار دارد و مقاومت بعدی بر روی سطح ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c دیده می شود که سومین موج از سطح ۲۶٫۰۵ در نظر گرفته می شود. الگوی کف دو قلوی ساخته شده بین روزها ۲۰ ژانویه و ۱۶ فوریه نیز هدف افزایشی ۴۳٫۴۰ را نشان می دهد.

لازم به ذکر است در حرکت اصلاحی سطح حمایت مهم بر روی ۳۷٫۹۸ (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) قرار دارد و پس از آن حمایت بعدی بر روی سطح ۳۶٫۷۲ (خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی) تشکیل شده است و بر اساس بررسی رفتار موج قبلی و قضاوت با استفاده از فیبوناچی، قیمت نفت در حال حاضر در حال لمس سطح ۳۸٫۴۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است.

در واقع شکسته شدن سطح ۳۸٫۴۹ که پیشتر به آن اشاره کرده بودیم، همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت از سطح مقاومت ۳۸٫۴۹ نیز عبور کرده است و به احتمال زیاد برای امروز سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۰٫۰۱ صادر خواهد کرد. بنابراین باید در انتظار ادامه صعود قیمت نفت و حرکت به سوی نرخهای بالای ۴۰٫۰۱ دلار/بشکه بود که در نمودار پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۴۱٫۲۳ دلار/بشکه افزایش یابد و اگر این سطح هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۲٫۵۷ صادر خواهد کرد. با نگاهی به نمودار پایین می توان الگوی افزایشی را مشاهد کرد که نشان دهنده افزایش انرژی خریداران است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه) تشکیل شده است و به باور ما همچنان حرکت افزایشی قیمت نفت برنت به نفع خریداران است و هر گونه حرکت اصلاحی در نتیجه، فرصتی برای ورود مجدد خریداران فراهم می آورد.

در چارت پایین الگوی سر و شانه معکوس که از سطح ۲۹ ژانویه به این سو شکل گرفته است به هدف افزایشی قوی ۴۲٫۵۷ اشاره دارد و برخورد قیمت به سطح مقاومت ۴۱٫۲۳ و برگشت آن به سطح حمایت ۳۹٫۷۱ در قالب یک الگوی مثلث شکل ایجاد شده است که جزو الگوهای افزایشی ادامه دهنده می باشد. سطح حمایت قیمت نفت برنت نیز بر روی ۳۹٫۷۱ (خط فیبوناچی ۱۰۷ درصدی) و پس از آن سطح ۳۹٫۰۷ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) قرار گرفته اند.

با در نظر گرفتن مجموع شرایط بالا و لحاظ نمودن شرایط معاملات نفت برنت احتمال صعود قیمت زیاد است و برای امروز خرید در نزدیکی محدوده حمایت ۳۹٫۷۱ تا ۳۹٫۰۷ با در نظر داشتن حد استاپ پایین سطح ۳۹٫۰۷ معقول می باشد که در صورت صعود، سطوح ۴۱٫۲۳ و ۴۲٫۵۷ دلار/بشکه هدف های بعدی قیمت نفت برنت خواهند بود که در چارت پایین مشاهده می فرمایید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

آلومینیم