تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن ابتدا تا حدود سطوح ۴۹۵۹ و ۴۹۹۷ دلار/تن افزایش یابد و پس از آن دوباره با کاهش قیمت مواجه شود که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

حرکت کاهشی قیمت مس از سطح ۵۰۵۹ (بالاترین سطح ۴ مارس) می تواند به اندازه عمق حرکت کاهشی قبلی از سطح ۴۷۲۰ (بالاترین سطح ۴ فوریه) باشد و قیمت مس را تا سطح ۴۷۹۸ پایین بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۴۶۳۶ (پایین ترین سطح ۱ مارس) به ۵۰۵۹ تشکیل شده است.

در چارت پایین به وضوح مشخص است که سه موج کوچک این موج نزولی را ساخته اند که موج دوم یعنی موج b در حال رساندن قیمت مس به سوی سطوح ۴۹۵۹ و ۴۹۹۷ می باشد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارند.

در حرکت نزولی نیز اولین سطح حمایت قیمت مس در سطح ۴۸۴۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) است که اگر به هر دلیلی شکسته شود سیگنال فروش به سطح ۴۷۹۸ صادر می کند و به باور ما سطح ۴۹۵۹ تا ۴۹۹۷ مقاومت مستحکم مس است.

با توجه به قرار گرفتن اولین سطح مقاومت در سطح ۴۹۵۹ بعد از رسیدن قیمت مس به این منطقه فرصت مناسبی برای ورود به پوزیشن فروش و انتظار برای رسیدن قیمت به نرخهای پایین ۴۸۴۷ دلار/تن است که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۵۴۵ دلار/تن را تاچ کند و این موضوع را می توان از ادامه حرکت کاهشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) متوجه شد و به باور ما این موج نزولی هنوز تکمیل نشده است.

در نمودار زیر این حرکت کاهشی بعد از بازگشت روند افزایشی قیمت از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵) صورت گرفته است و طبق بررسی سطوح فیبوناچی از افزایش ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) به ۱۶۰۵ سطح حمایت قیمت آلومینیم بر روی سطح ۱۵۴۵ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) تشکیل شده است و اگر این سطح با قدرت شکسته شود باعث کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح حمایت بعدی ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود.

در چارت پایین سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۱۵۶۸ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود باعث افزایش محدود قیمت به سطح ۱۵۸۲ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

بنابراین برای امروز روند قیمت آلومینیم آلیاژی فعلا کاهشی است و برای ورود جدید به پوزیشن خرید باید منتظر سیگنال ورود باشیم و طبق سیگنال های اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال در حال حاضر باید شاهد کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی باشیم و اهداف آن به ترتیب بر روی سطوح ۱۵۴۵ و ۱۵۲۷ دلار/تن قرار دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم