تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۱۲۶۵ را تاچ کند و اگر این سطح با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح ۱۲۷۸ صادر خواهد کرد که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت اولیه ۱۲۶۱ بیشتر تایید خواهد کرد.

براساس آنچه که در نمودار پایین مشخص است این سطح مقاومت ۱۲۶۵ بر روی خط فیبوناچی ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه سه پنج موجی از سطح ۱۱۹۰ (پایین ترین سطح ۱۶ فوریه) تشکیل شده است که به محض نفوذ قیمت به بالای سطح ۱۲۶۱ باعث افزایش قیمت اونس طلا به سطح ۱۲۶۵ می شود.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این چرخه از امواج الیوت در درون یک الگوی گسترش یافته مثلث مورب شکل گرفته است که خط روند بالایی این الگو به هدف ۱۲۹۸ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی دیده می شود. هر کدام از این چرخه از امواج الیوت ویو دارای سه موج کوچک هستند که در چارت پایین دیده می شود.

در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی سطح ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که کف موج b و نقطه شروع موج c در نظر گرفته می شود که می تواند با عبور از سطوح مقاومت ۱۲۶۱ و ۱۲۶۵ در این موج قیمت اونس طلا را تا نزدیکی سطوح ۱۲۸۸ و ۱۲۹۷ بالا بکشاند.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۴۲ باعث برگشت و اصلاح قیمت اونس طلا به سوی سطوح ۱۲۳۵ و ۱۲۱۱ می شود. همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت اونس طلا را فراهم آورد.

در این میان، بی شک اخبار جلسه جلسه بانک مرکزی ژاپن در روز سه شنبه و جلسه بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد و این اخبار می تواند جهت حرکت آتی قیمت اونس طلا را معین کند.

عدم تغییر نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و نیز بحثهای مربوطه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری اهمیت خاصی برای اونس طلا دارد  و برای امروز باید منتظر ماند و دید قیمت موفق به شکست کامل سطوح مقاومت ۱۲۶۱ و ۱۲۶۵ می شود یا نه.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

 اونس طلا