تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره به سطح ۵۰۵۹ دلار/تن یعنی بالاترین سطح ۴ مارس افزایش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است مس در موج افزایشی ۵ یعنی پنجمین موج از چرخه ۴۵۷۸ (پایین ترین سطح ۲۵ فوریه) تشکیل شده است و در این موج قادر است به سطح ۵۰۵۹ افزایش یابد که این سطح سقف موج ۳ محسوب می شود که در نمودار زیر مشاهده می فرمایید.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال به باور ما شکست سطح مقاومت ۴۹۹۷ که بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۶۳۶ (پایین ترین سطح ۱ مارس) به ۵۰۵۹ (بالاترین سطح ۴ مارس) قرار دارد، می تواند به منزله ی افزایش و تایید صعود قیمت مس به سطح ۵۰۵۹ باشد.

لازم به ذکر است در چارت پایین هر گونه حرکت نزولی تنها در صورت شکسته شدن سطح حمایت ۴۸۹۷ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) باعث کاهش قیمت مس به سطح ۴۸۴۸ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) می شود که این سناریو فعلا مورد توجه ما نیست.

بررسی نمودار فیبوناچی مس نشان می دهد که روند قیمت مس تا سطح ۴۸۴۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) خود بازگشت و اصلاح داشته است و سپس با قدرت زیادی تا بالاتر از خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی بالا آمده است و اگر برای امروز به همین صورت در بالای سطح حمایت ۴۸۹۷ باقی بماند باید دوباره در انتظار افزایش قیمت مس به سطح ۵۰۵۹ دلار/تن باشیم که در چارت پایین دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

مس

امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دومرتبه به سطح مقاومت ۱۵۸۲ دلار/تن افزایش یابد که این موضوع را تثبیت قیمت بالای سطح حمایت ۱۵۴۵ در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر به وضوح نشان داده است و برای امروز منتظر حرکات تکنیکی بازار خواهیم بود.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت و حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایش ۱۴۴۹ (پایین ترین سطح ۱۲ ژانویه) به ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) تشکیل شده اند. برای امروز خریداران آلومینیم آلیاژی برای بازگرداندن قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۵۸۲ کار سختی را در پیش دارند و در این مسیر، سطح مقاومت اولیه بر روی خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی است.

به باور ما اولین موج از حرکت نزولی قیمت از سطح ۱۶۰۵ (بالاترین سطح ۷ مارس) تکمیل شده است و موج دوم یعنی موج b در حال افزایش قیمت به سطح ۱۵۸۲ می باشد که انتظار داریم پس از تکمیل شدن این موج شاهد کاهش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی در موج c از اطراف سطح مقاومت ۱۵۸۲ باشیم.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵۴۵ با قدرت شکسته شود سیگنال کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۵۲۷ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) صادر خواهد کرد. در حال حاضر برای امروز تمرکز بازار به افزایش قیمت تا سطح ۱۵۸۲ دلار/تن است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

آلومینیم