تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می کنیم اگر قیمت در پایین سطح حمایت ۱۲۲۹ (خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی) تثبیت شود به سمت ۱۱۹۶ ریزش خواهد کرد که از نظر تحلیل تکنیکال این موضوع را شکسته شدن سطح خط روند پایینی الگوی کنج یا گوه (wedge) نشان داده است.

همانطور که در نمودار پایین مشخص است این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۱۰۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ دسامبر ۲۰۱۵) به ۱۲۸۲ (بالاترین سطح ۱۱ مارس) تشکیل شده است و حمایت بعدی بر روی سطح ۱۱۹۶ (خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود.

برای امروز کاهش قیمت اونس طلا به پایین سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۲۳ سیگنال فروش به ترتیب به سوی سطوح ۱۲۱۵ و ۱۲۱۰ صادر خواهد کرد و این در حالی است که افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۲۳۷ با مقاومت جدی در اطراف سطح ۱۲۴۹ (خط فیبوناچی ۱۴٫۶ درصدی) روبرو خواهد شد.

از این رو براساس آنچه که در نمودار زیر مشخص است قیمت اونس طلا کاملاً در پایین خط روند کنج تثبیت شده است و شکسته شدن سطوح ۱۲۲۵ و ۱۲۲۳ راه را برای رسیدن قیمت به سطوح ۱۲۱۵ و ۱۲۱۰ هموار خواهد کرد و در ادامه، احتمال امتداد تا خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی یعنی سطح ۱۱۹۶ وجود دارد.

معمولا هنگامیکه قیمت اونس طلا بسیار بالاتر می رود، معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده بودند برای کسب سود دست به بستن معاملات خرید می زنند به این پدیده در بازار کسب سود (Profit Taking) می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است و در قیمت اونس طلا این حرکت کاهشی که از سطح ۱۲۸۲ شاهد بودیم در راستای کسب سود معامله گران است.

از منظر تحلیل فاندامنتال نیز معامله گران در انتظار اعلام تصمیم کمیته سیاستگذاری پولی بانک فدرال (FOMC) برای تعیین نرخ بهره بانکی هستند که عصر روز چهارشنبه منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است یلن ریس بانک مرکزی ایالات متحده فردا بعد از اعلام نرخ بهره سخنرانی خواهد داشت و بازار در انتظار یافتن نشانه هایی در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سال جاری است.

در حال حاضر، تغییرات نمودار تکنیکال اونس طلا، در شکل گیری جهت بازار تاثیر گذار است و چنانکه شاهد بودیم، در روزهای اخیر، کاهش قیمت اونس طلا به پایین سطح ۱۲۴۹ موجب کاهش قیمت گردیده است و بدین جهت، طی این هفته، برای تعیین جهت اونس طلا عمده توجه بازار به تغییرات تکنکیال و نیز اعلام جلسه فردا بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس خبری یلن خواهد بود.

امروز در تقویم اقتصادی آمریکا اخبار مهمی در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران دیده می شود و بازار در انتظار اعلام میزان خرده فروشی و قیمت تولیدکنندگان است تا نشانه های بیشتری را در خصوص اقتصاد آمریکا بدست آورد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا